5G
Ασφάλεια συναλλαγών
  • Πάρε όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της συσκευής σου
  • Έλεγξε ότι η σύνδεση της σελίδας είναι ασφαλής
  • Απόφυγε συναλλαγές από κοινόχρηστους υπολογιστές & ανοιχτά ασύρματα δίκτυα
  • Χρησιμοποίησε ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης
  • Δημιουργήσε ξεχωριστό e-mail για τις αγορές σου
  • Έλεγξε την αξιοπιστία των ηλεκτρονικών καταστημάτων διαβάζοντας σχόλια & αξιολογήσεις
  • Έλεγξε τις πληροφορίες των προϊόντων πριν την παραγγελία
  • Βεβαιώσου πως το τηλέφωνο επικοινωνίας του καταστήματος λειτουργεί
  • Μάθε για την εγγύηση του προϊόντος, την παράδοση, τρόπους πληρωμής & πολιτική επιστροφής
  • Έλεγχε τακτικά τις κινήσεις των τραπεζικών σου λογαριασμών μέσω e-banking

Χρήσιμη συμβουλή

Δες εδώ πώς μπορείς να φτιάξεις ισχυρό κωδικό πρόσβασης.

Προστασία προσωπικών δεδομένων

Σύμφωνα με τις ρυθμίσεις που αφορούν στην προστασία προσωπικών δεδομένων, η συλλογή και επεξεργασία τους επιτρέπεται μόνο υπό αυστηρές προϋποθέσεις.

Όταν σου ζητείται να επικοινωνήσεις προσωπικά στοιχεία, θα πρέπει να έχει προηγηθεί η ρητή συγκατάθεσή σου για τη συλλογή και επεξεργασία τους. Ιδιαίτερα σε περιπτώσεις που το ηλεκτρονικό κατάστημα θέλει να διαβιβάσει τα στοιχεία σου σε τρίτη εταιρεία προς επεξεργασία, τότε, η ρητή συγκατάθεσή σου είναι απαραίτητη, καθώς θεωρείται παράνομη οποιαδήποτε επεξεργασία.

Ακύρωση ή επιστροφή υπηρεσίας

Σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης μπορείς να ακυρώσεις ή να επιστρέψεις μια υπηρεσία/προϊόν, μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, το οποίο συνήθως διαρκεί επτά ημέρες.

Σε περίπτωση:

  • επιστροφής, τα έξοδα αποστολής επιβαρύνουν εσένα
  • ελαττωματικού προϊόντος, μπορεί να γίνει καταγγελία σε αρμόδιες από τη χώρα αρχές και υπηρεσίες
  • μη εκτέλεσης μιας υπηρεσίας, δικαιούσαι επιστροφή χρημάτων
Συμβουλές για ηλεκτρονικές συναλλαγές

Σε περίπτωση που αντιμετωπίσεις οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την ηλεκτρονική σου συναλλαγή, μπορείς να απευθυνθείς:

  • στο ίδιο εμπορικό κατάστημα στο οποίο πραγματοποίησες την ηλεκτρονική συναλλαγή
  • στον επαγγελματικό σύλλογο ή/και το Επιμελητήριο που εκπροσωπεί τον κλάδο του συγκεκριμένου εμπόρου
  • στην υπηρεσία προστασίας του καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης
  • στις επιτροπές «Φιλικού Διακανονισμού», στις Νομαρχίες όλης της Ελλάδας
  • στην υπηρεσία πελατών ή την εκδίδουσα Διεύθυνση της Τράπεζας από την οποία έχει εκδοθεί η πιστωτική σου κάρτα που χρησιμοποιήθηκε κατά τη συναλλαγή
  • στις Ενώσεις Καταναλωτών
  • στο Τμήμα Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος στη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής
Ηλεκτρονικά καταστήματα δημοπρασιών

Σε περιπτώσεις που κάνεις χρήση υπηρεσιών δημοπρασιών ή/και αγοραπωλησιών αγαθών, είναι σημαντικό να υπάρχει συνοχή και ακολουθία αναφορικά με τους κανόνες που διέπουν τη λειτουργία των συγκεκριμένων δικτυακών τόπων.

Χρήσιμη συμβουλή

Αν κάνεις ηλεκτρονικές συναλλαγές από υπολογιστή στον οποίο έχουν πρόσβαση άτομα που δεν γνωρίζεις, απαιτείται η εφαρμογή κάποιων κανόνων προστασίας, όπως καθαρισμός προσωρινής μνήμης και ιστορικού ενεργειών.