NOVA
H συμμόρφωση της εταιρείας με την επωνυμία «NOVA TELECOMMUNICATIONS & MEDIA ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ EΤΑΙΡΕΙΑ» και διακριτικό τίτλο «NOVA Μ.Α.Ε.» (εφεξής χάριν συντομίας «NOVA» ή «Εταιρεία») με έδρα την Λεωφόρο Αθηνών 106, ΤΚ,10442, ΑΦΜ 099936189, ΔΥΟ ΦΑΕ Αθηνών προς το νομικό και κανονιστικό πλαίσιο για την προστασία των προσωπικών δεδομένων συνιστά βασική προτεραιότητα της.
Για το σκοπό αυτό η NOVA έχει σχεδιάσει και θέσει σε εφαρμογή την παρούσα Πολιτική Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων Συνδρομητών, η οποία περιλαμβάνει τους βασικούς κανόνες για τη διασφάλιση της σύννομης επεξεργασίας των προσωπικών δεδομένων της κατηγορίας αυτής των υποκειμένων, σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.
Τα προσωπικά δεδομένα συλλέγονται, διατηρούνται και υποβάλλονται σε επεξεργασία από τη NOVA για τον απαραιτήτως αναγκαίο χρόνο, για καθορισμένους, ρητούς και νόμιμους σκοπούς επεξεργασίας που στηρίζονται στις προβλεπόμενες νομικές βάσεις, τηρουμένων των αρχών επεξεργασίας τους. Τυγχάνουν δε, σύννομης και θεμιτής επεξεργασίας, η οποία εδράζεται σε συγκεκριμένη κάθε φορά νομιμοποιητική βάση, με διαφανή τρόπο σύμφωνα πάντα με το ισχύον νομικό πλαίσιο και κατά τρόπο που εγγυάται την ενδεδειγμένη ασφάλεια αυτών. Τα δεδομένα αυτά είναι κάθε φορά κατάλληλα, συναφή, πρόσφορα και όχι περισσότερα από όσα απαιτούνται εν όψει των τιθέμενων κάθε φορά σκοπών, είναι δε ακριβή και, εφόσον χρειάζεται, υποβάλλονται σε ενημέρωση.
Η παρούσα Πολιτική αποσκοπεί στην υλοποίηση της λήψης και εφαρμογής των κατάλληλων μέτρων ώστε να διασφαλίζεται, να γνωστοποιείται και να αποδεικνύεται η συμμόρφωση της NOVA με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των συνδρομητών της (υφιστάμενων, υποψήφιων και συνδρομητών που έχουν αποχωρήσει και των οποίων τα προσωπικά δεδομένα η Εταιρεία οφείλει να διατηρεί υπό προϋποθέσεις).
Συνιστά βασική δέσμευση και κεντρικό άξονα της φιλοσοφίας της NOVA η διαφανής επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων των συνδρομητών προκειμένου να παρέχεται σε αυτούς ενημέρωση σχετικά με:
Η παρούσα Πολιτική περιλαμβάνει τους γενικούς κανόνες, με βάση τους οποίους η NOVA προβαίνει σε τυχόν συλλογή, διατήρηση και επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων των συνδρομητών της και διασφαλίζει όλες τις απαιτούμενες βασικές αρχές επεξεργασίας αυτών.
Ως προς τη διασφάλιση της τήρησης των βασικών αρχών που διέπουν την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων, η παρούσα Πολιτική συμπληρώνεται από τις επιμέρους Πολιτικές και διαδικασίες της Εταιρείας, όπως για παράδειγμα, ιδίως, την Πολιτική Διατήρησης και Διαγραφής προσωπικών δεδομένων και την Πολιτική Ασφαλείας, οι οποίες και περιέχουν ειδικότερους κανόνες για την διασφάλιση των βασικών αρχών στις οποίες αφορούν και συμπληρώνουν ή υπερισχύουν των γενικών κανόνων της παρούσας Πολιτικής. Διευκρινίζεται ότι η Εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να τροποποιεί και να αναπροσαρμόζει την παρούσα Πολιτική, όπως και τις επιμέρους Πολιτικές που μνημονεύονται ανωτέρω.
Σε περίπτωση που στο πλαίσιο συγκεκριμένων επεξεργασιών, η NOVA εισάγει ειδικές ενημερώσεις προς τα υποκείμενα των δεδομένων, οι εν λόγω ενημερώσεις ισχύουν από κοινού με τους παρόντες όρους. Σε περίπτωση σύγκρουσης, υπερισχύουν οι παρόντες όροι.
Τέλος, διευκρινίζεται ότι ιδιαίτερα για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων που λαμβάνει χώρα στο πλαίσιο της επίσκεψης και χρήσης των εκάστοτε διαθέσιμων ιστοσελίδων, εφαρμογών και ηλεκτρονικών πλατφορμών της Εταιρείας από τους χρήστες αυτών συνδρομητές και μη, η οποία σχετίζεται μεταξύ άλλων με την πρόσβαση ή/και αποθήκευση αρχείων cookies, μοναδικών αναγνωριστικών τερματικών συσκευών που χρησιμοποιούν οι χρήστες κατά την περιήγησή τους κ.λ.π. ισχύει συμπληρωματικά ειδική ενημέρωση προστασίας των προσωπικών δεδομένων και πολιτική cookies.
Από τον Μάιο του 2018 ισχύει ο υπ’ αρ. 2016/679 Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (στο εξής χάριν συντομίας Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων ή ΓΚΠΔ ή GDPR) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών.
Παράλληλα, η NOVA εφαρμόζει και τη σχετική εθνική νομοθεσία, όπως ισχύει κάθε φορά. Ενδεικτικά:
Για τους σκοπούς της παρούσας Πολιτικής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων Συνδρομητών ισχύουν οι ορισμοί του ΓΚΠΔ, όπως ενδεικτικά:
«Δεδομένα Προσωπικού Χαρακτήρα ή Προσωπικά Δεδομένα» νοείται κάθε πληροφορία που αφορά ταυτοποιημένο ή ταυτοποιήσιμο φυσικό πρόσωπο («υποκείμενο των δεδομένων»)· το ταυτοποιήσιμο φυσικό πρόσωπο είναι εκείνο του οποίου η ταυτότητα μπορεί να εξακριβωθεί, άμεσα ή έμμεσα, ιδίως μέσω αναφοράς σε αναγνωριστικό στοιχείο ταυτότητας, όπως όνομα, αριθμό ταυτότητας, σε δεδομένα θέσης, σε επιγραμμικό αναγνωριστικό ταυτότητας ή σε έναν ή περισσότερους παράγοντες που προσιδιάζουν στη σωματική, φυσιολογική, γενετική, ψυχολογική, οικονομική, πολιτιστική ή κοινωνική ταυτότητα του εν λόγω φυσικού προσώπου.
«Επεξεργασία» νοείται κάθε πράξη ή σειρά πράξεων που πραγματοποιείται με ή χωρίς τη χρήση αυτοματοποιημένων μέσων, σε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα ή σε σύνολα δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, όπως η συλλογή, η καταχώριση, η οργάνωση, η διάρθρωση, η αποθήκευση, η προσαρμογή ή η μεταβολή, η ανάκτηση, η αναζήτηση πληροφοριών, η χρήση, η κοινολόγηση με διαβίβαση, η διάδοση ή κάθε άλλη μορφή διάθεσης, η συσχέτιση ή ο συνδυασμός, ο περιορισμός, η διαγραφή ή η καταστροφή.
«Υπεύθυνος Επεξεργασίας» νοείται το φυσικό ή νομικό πρόσωπο, η δημόσια αρχή, η υπηρεσία ή άλλος φορέας που, μόνα ή από κοινού με άλλα, καθορίζουν τους σκοπούς και τον τρόπο της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα· όταν οι σκοποί και ο τρόπος της επεξεργασίας αυτής καθορίζονται από το δίκαιο της Ένωσης ή το δίκαιο κράτους μέλους, ο Υπεύθυνος Επεξεργασίας ή τα ειδικά κριτήρια για τον διορισμό του μπορούν να προβλέπονται από το δίκαιο της Ένωσης ή το δίκαιο κράτους μέλους.
«Εκτελών την Επεξεργασία» Το φυσικό ή νομικό πρόσωπο, η δημόσια αρχή, η υπηρεσία ή άλλος φορέας που επεξεργάζεται δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα για λογαριασμό του Υπευθύνου της Επεξεργασίας.
«Τρίτος» Οποιοδήποτε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, δημόσια αρχή, υπηρεσία ή φορέας, με εξαίρεση το υποκείμενο των δεδομένων, τον Υπεύθυνο Επεξεργασίας, τον εκτελούντα την επεξεργασία και τα πρόσωπα τα οποία, υπό την άμεση εποπτεία του Υπευθύνου Επεξεργασίας ή του Εκτελούντος την Επεξεργασία, είναι εξουσιοδοτημένα να επεξεργάζονται τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα.
«Συγκατάθεση του υποκειμένου των δεδομένων» Κάθε ένδειξη βουλήσεως, ελεύθερη, συγκεκριμένη, ρητή και εν πλήρη επιγνώσει, με την οποία το υποκείμενο των δεδομένων εκδηλώνει ότι συμφωνεί, με δήλωση ή με σαφή θετική ενέργεια, να αποτελέσουν αντικείμενο επεξεργασίας τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που το αφορούν.
«Παραβίαση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα» Η παραβίαση της ασφάλειας που οδηγεί σε τυχαία ή παράνομη καταστροφή, απώλεια, μεταβολή, άνευ άδειας κοινολόγηση ή πρόσβαση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που διαβιβάστηκαν, αποθηκεύτηκαν ή υποβλήθηκαν κατ' άλλο τρόπο σε επεξεργασία.
«Ειδικές κατηγορίες προσωπικών δεδομένων» (γνωστά παλαιότερα ως «ευαίσθητα δεδομένα»). Δεδομένα που αποκαλύπτουν τη φυλετική ή εθνοτική καταγωγή, τα πολιτικά φρονήματα, τις θρησκευτικές ή φιλοσοφικές πεποιθήσεις ή τη συμμετοχή σε συνδικαλιστική οργάνωση, καθώς και η επεξεργασία γενετικών δεδομένων, βιομετρικών δεδομένων με σκοπό την αδιαμφισβήτητη ταυτοποίηση προσώπου, δεδομένων που αφορούν την υγεία ή δεδομένων που αφορούν τη σεξουαλική ζωή φυσικού προσώπου ή τον γενετήσιο προσανατολισμό. Περιλαμβάνουν και δεδομένα που αφορούν ποινικές καταδίκες και αδικήματα.
«Συνδρομητής» Το υποκείμενο των δεδομένων που συμβάλλεται με την Εταιρεία για την παροχή τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών. Ως συνδρομητής λογίζεται ο υφιστάμενος συνδρομητής, ο υποψήφιος συνδρομητής, καθώς και ο συνδρομητής που έχει αποχωρήσει από την Εταιρεία και του οποίου τα προσωπικά δεδομένα η Εταιρεία δύναται να επεξεργάζεται υπό προϋποθέσεις. Σε περίπτωση που ο χρήστης των υπηρεσιών είναι πρόσωπο διαφορετικό από τον συνδρομητή, η παρούσα πολιτική εφαρμόζεται και γι’ αυτόν.
Στο πλαίσιο όλων των επεξεργασιών, που εκτελεί η Εταιρεία τηρούνται απαρέγκλιτα οι παρακάτω βασικές αρχές, όπως αυτές απορρέουν από τον ΓΚΠΔ:
Η NOVA, ως Υπεύθυνος Επεξεργασίας, φέρει την ευθύνη και είναι σε θέση να αποδείξει τη συμμόρφωσή της προς την τήρηση των προαναφερόμενων έξι (6) αρχών και των σχετικών απαιτήσεων του ΓΚΠΔ ενώπιον των αρμόδιων εποπτικών αρχών, ιδίως της Αρχής Προστασίας Δεδομένων («ΑΠΔ») και των δικαστηρίων (υποχρέωση λογοδοσίας).
Η NOVA διασφαλίζει ότι με την από μέρους της επεξεργασία δεν θέτει σε κίνδυνο τα προσωπικά δεδομένα των υποκειμένων και προς εκπλήρωση των υποχρεώσεων της λαμβάνει τα κατάλληλα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα. Το προσωπικό μας, καθώς και το προσωπικό των συνεργατών μας, που λειτουργούν ως εκτελούντες την επεξεργασία, έχει πρόσβαση σε σειρά πολιτικών, διαδικασιών, ενημερώσεων και κατευθυντήριων γραμμών για την ορθή εφαρμογή της νομοθεσίας για την προστασία των προσωπικών δεδομένων και ειδικότερα:
Όπως αναφέρεται και στο προοίμιο της παρούσας, ως προς τη διασφάλιση της τήρησης των βασικών αρχών που διέπουν την επεξεργασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, η παρούσα Πολιτική συμπληρώνεται από τις επιμέρους πολιτικές και διαδικασίες της Εταιρείας, οι οποίες και περιέχουν ειδικότερους κανόνες για την διασφάλιση των βασικών αρχών στις οποίες αφορούν.
Η NOVA επεξεργάζεται προσωπικά δεδομένα συνδρομητών της, καθώς και υποψηφίων συνδρομητών και εν γένει καταναλωτών (στο εξής χάριν συντομίας «συνδρομητές») που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη σύναψη σύμβασης παροχής υπηρεσιών με την Εταιρεία για τους ακόλουθους σκοπούς:
Οι επιμέρους επεξεργασίες των προσωπικών δεδομένων των συνδρομητών στο πλαίσιο των ανωτέρω σκοπών, εδράζονται, ανά περίπτωση, σε μία από τις ακόλουθες νόμιμες ή νομιμοποιητικές βάσεις:
Πριν τη διεξαγωγή οποιασδήποτε πράξης επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων από την Εταιρεία έχει καθορισθεί ο σκοπός και η νόμιμη βάση αυτής, ενώ εκλιπόντος του σκοπού ή της νόμιμης βάσης, η σχετική επεξεργασία παύει να διενεργείται και αντίστοιχα η διατήρηση ή μη των προσωπικών δεδομένων διέπεται από τους κανόνες της Πολιτικής Διατήρησης και Διαγραφής της Εταιρείας.
Ακολουθεί συνοπτικός Πίνακας με την αντιστοίχιση των σκοπών επεξεργασίας με τις νόμιμες βάσεις.
Νόμιμες Βάσεις | Σκοποί Επεξεργασίας |
Συγκατάθεση Υποκειμένου | xii, xiii, xiv |
Εκτέλεση της σύμβασης | i, ii, iii, iv, v, vi, vii, , ix, xiv, xvi |
Συμμόρφωση με έννομη υποχρέωση | iii, iv, v, ix, x, xi, xvii, xviii, xix, xx, xxi, xxii |
Έννομο συμφέρον εταιρείας ή τρίτου | vii, viii, ix, x, xv, xvi, xvii, xxiii, xxiv |
Η NOVA συλλέγει, καταχωρεί, διατηρεί και επεξεργάζεται διαφορετικούς τύπους προσωπικών δεδομένων αναλόγως των σκοπών επεξεργασίας που επιδιώκει.
Οι βασικές κατηγορίες προσωπικών δεδομένων που επεξεργάζεται η Εταιρεία προς επίτευξη των νόμιμων σκοπών στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της είναι ενδεικτικά οι ακόλουθες:
Όλα τα επιμέρους προσωπικά δεδομένα των συνδρομητών, τα οποία υπάγονται σε μία από τις παραπάνω κατηγορίες:
Στο πλαίσιο της ικανοποίησης των απαριθμούμενων ανωτέρω σκοπών επεξεργασίας, η NOVA διαβιβάζει δεδομένα συνδρομητών της σε συνεργαζόμενες με αυτήν εταιρείες που λειτουργούν ως εκτελούντες την επεξεργασία για λογαριασμό της. Οι κατηγορίες των εκτελούντων την επεξεργασία που λαμβάνουν δεδομένα συνδρομητών περιλαμβάνουν συνεργάτες δικαιόχρησης, κέντρα τηλεφωνικών πωλήσεων, εταιρείες ερευνών, διαφημιστικές εταιρείες, παρόχους υπηρεσιών της Κοινωνίας της Πληροφορίας, όπως υπηρεσιών cloud, πλατφορμών, φιλοξενίας κ.ά, τηλεπικοινωνιακούς παρόχους υπηρεσιών χονδρικής πρόσβασης σε δίκτυα, μισθωμένες γραμμές, εργολάβους έργων υποδομών, εταιρείες ελέγχου παράνομης δραστηριότητας (τηλεοπτικής πειρατείας) κ.ά. Όλοι οι παραπάνω συνεργάτες ενεργούν για λογαριασμό της εταιρείας, σύμφωνα με τις μεταξύ ημών συμβάσεις, για το σκοπό της παροχής της σχετικής υπηρεσίας, της αποκατάστασης αυτής σε περίπτωση βλάβης, της μετάδοσης της επικοινωνίας, της χρέωσης αυτής, της εξυπηρέτησης των πελατών, της εμπορικής προώθησης, έρευνας και εν γένει ενημέρωσης των συνδρομητών.
Επιπλέον, προκειμένου να διασφαλίσει την είσπραξη και εξόφληση των λογαριασμών των συνδρομητών, η Εταιρεία δύναται να διαβιβάζει προσωπικά δεδομένα αυτών σε χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών και δικηγορικά γραφεία και εταιρείες. Η Nova εν προκειμένω συνεργάζεται με τις Εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών EOS MATRIX A.E., STATUS Α.Ε., PALADINO S.A., FIRST CALL Α.Ε., ORION SERVICES A.E, οι οποίες δύνανται να επικοινωνούν μαζί σας σε περίπτωση ύπαρξης ληξιπρόθεσμων οφειλών με σκοπό την ενημέρωση σας και τη διαπραγμάτευση του χρόνου, του τρόπου και των λοιπών όρων αποπληρωμής αυτών. Αντίστοιχα, η Nova συνεργάζεται με τα ακόλουθα δικηγορικά γραφεία ΝΟΜΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΑΘΗΝΩΝ, ΦΡΑΓΚΟΥ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, ΧΑΝΙΚΙΑΝ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ και ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΥ Γ. ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ τα οποία ενεργούν κάθε αναγκαία δικαστική και εξώδικη ενέργεια για την είσπραξη ληξιπρόθεσμων οφειλών. Επισημαίνεται επίσης, η Eταιρεία μας διατηρεί το δικαίωμα να ανανεώνει τη λίστα με τους ως άνω συνεργάτες της προσθέτοντας ή αφαιρώντας Εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών και δικηγορικά γραφεία.
Η NOVA ως Υπεύθυνος Επεξεργασίας, υποχρεούται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία να διαβιβάζει τα προσωπικά δεδομένα των συνδρομητών στις αρμόδιες αστυνομικές, δικαστικές, εισαγγελικές, διοικητικές, φορολογικές και άλλες αρμόδιες Αρχές εντός και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, κατόπιν έγκυρου αιτήματος αυτών, ενδεχομένως, χωρίς πρότερη ενημέρωσή των συνδρομητών.
Επιπλέον, στο πλαίσιο της διασύνδεσης και της περιαγωγής προκειμένου να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη διάθεση στο κοινό των υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, οφείλει να διαβιβάζει προσωπικά δεδομένα συνδρομητών της σε άλλους φορείς παροχής δημοσίου δικτύου εντός και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οποίοι και λειτουργούν ως αυτοτελώς υπεύθυνοι επεξεργασίας σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
Επίσης, τα στοιχεία των τηλεφωνικών συνδέσεων των συνδρομητών, που είναι ενταγμένοι στο Μητρώο του άρθρου 11 του Ν. 3471/2006, διαβιβάζονται σε κάθε ενδιαφερόμενη εταιρεία, που λειτουργεί ως υπεύθυνος επεξεργασίας, προκειμένου να εξαιρεθούν από διαφημιστικές ενέργειες της. Αντιστοίχως, προσωπικά δεδομένα συνδρομητών διαβιβάζονται στον πάροχο υπηρεσιών Ενοποιημένου Τηλεφωνικού Καταλόγου.
Προσωπικά Δεδομένα συνδρομητών δύναται να διαβιβάζονται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία σε φορείς του δημοσίου στο πλαίσιο διαλειτουργικότητας, όπως το Κέντρο Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.), η δικτυακή πύλη της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), καθώς και σε υπηρεσίες αντιμετώπισης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης, (κατόπιν κλήσης για παράδειγμα του συνδρομητή στο 112). Περαιτέρω, η Εταιρεία δύναται να επεξεργάζεται προσωπικά δεδομένα συνδρομητών της που έχουν καταχωρηθεί στις παραπάνω πλατφόρμες, προκειμένου να επιβεβαιώσει την ταυτότητά τους, καθώς και την ιδιότητά τους ως επαγγελματιών, συμμορφούμενη με τις νόμιμες υποχρεώσεις της.
Διευκρινίζεται ότι στο πλαίσιο του προσυμβατικού ελέγχου, η Εταιρεία δύναται να αναζητά και να λαμβάνει στοιχεία που αφορούν την πιστοληπτική ικανότητα των συνδρομητών από την εταιρεία ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ, η οποία λειτουργώντας ως Υπεύθυνος Επεξεργασίας, τηρεί μητρώο στο οποίο καταχωρούνται συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας, οι οποίοι τυχόν:
(α) εμφανίζουν ληξιπρόθεσμη οφειλή ίση ή μεγαλύτερη των διακοσίων ευρώ (200 €), η οποία έχει καταστεί ληξιπρόθεσμη για χρονικό διάστημα άνω των ενενήντα ημερών, ή
(β) εμφανίζουν ληξιπρόθεσμη οφειλή και έχουν αποσυνδεθεί από το δίκτυο ή έχουν μεταφερθεί σε άλλο δίκτυο μέσω διαδικασίας φορητότητας αριθμού χωρίς να έχουν πληρώσει κανένα λογαριασμό παρά τις νόμιμες οχλήσεις ή αρνήθηκαν να προβούν σε διακανονισμό της οφειλής τους.
Για τις διεξαγόμενες από την εταιρεία ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ επεξεργασίες και την υποβολή συναφών αιτημάτων από τους συνδρομητές, οι τελευταίοι μπορούν να απευθυνθούν στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας:
ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ τηλ. 210-6180011, δ/νση Λ. Κηφισίας αρ. 56 και Δελφών, Μαρούσι Αττικής, ΤΚ 15125, www.telegnous.gr.
Τέλος, επισημαίνεται ότι η Εταιρεία δύναται να αναζητά και να λαμβάνει στοιχεία που αφορούν την πιστοληπτική ικανότητα των υποψηφίων εταιρικών πελατών από την εταιρεία ICAP GROUP A.E., η οποία διατηρεί αρχείο (ICAP Database), ως Υπεύθυνος Επεξεργασίας, με δεδομένα οικονομικής συμπεριφοράς που έχουν συλλεγεί από νόμιμες πηγές, όπως δικαστήρια, υποθηκοφυλακεία, Γ.Ε.Μ.Η. και τηρεί στο πλαίσιο του έννομου συμφέροντός της.
Για περισσότερες πληροφορίες για την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων των εταιρικών συνδρομητών και για την τυχόν άσκηση των δικαιωμάτων για την προστασία αυτών δύνανται τα υποκείμενα να επικοινωνήσουν με την ICAP Group A.E. στο [email protected] και να ενημερωθούν για την Πολιτική Απορρήτου της εταιρείας στην ιστοσελίδα της https://www.icapb2b.gr/portal/web/b2b/privacy-policy.
Η NOVA διασφαλίζει ότι το χρονικό διάστημα αποθήκευσης και διατήρησης των προσωπικών δεδομένων περιορίζεται στο ελάχιστο δυνατό και ότι τα προσωπικά δεδομένα δεν διατηρούνται υπό μορφή που επιτρέπει την ταυτοποίηση των υποκειμένων περισσότερο από όσο είναι αναγκαίο για την επίτευξη των σκοπών επεξεργασίας. Βεβαίως, πέραν των εσωτερικών κανόνων σειρά νομοθετικών διατάξεων επιβάλλουν η Εταιρία να διατηρεί προσωπικά δεδομένα σε διαφορετικές μορφές για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα απ’ ότι διαρκεί η συμβατική σχέση με τους συνδρομητές.
Η NOVA ανταποκρίνεται στις έννομες υποχρεώσεις της και διατηρεί με ασφάλεια μόνο τα αναγκαία προσωπικά δεδομένα για όσο χρόνο απαιτείται από τη νομοθεσία ή για όσο χρόνο επιβάλλεται για την επίτευξη του σκοπού, για τον οποίο έχουν συλλεγεί τα δεδομένα. Προς το σκοπό αυτό, έχει καταρτίσει και εφαρμόζει εσωτερική Πολιτική Διατήρησης και Διαγραφής προσωπικών δεδομένων, όπου καθορίζονται εσωτερικά το πλαίσιο σύννομης διατήρησης και συνακόλουθα διαγραφής των προσωπικών δεδομένων.
Η Εταιρεία υποχρεούται να τηρεί έγγραφα ή ηλεκτρονικά αρχεία (συμβάσεις, αιτήσεις συνδρομητών και λοιπή αλληλογραφία) για όσο διάστημα βρίσκεται σε ισχύ η σύμβαση των συνδρομητών ή παρέχονται και λαμβάνονται εν γένει υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών και επιπλέον για όσο διάστημα βρίσκεται σε ισχύ η σύμβαση με τον συνδρομητή και για επιπλέον δεκατέσσερις (14) μήνες, μετά τη λήξη της σύμβασης. Ηλεκτρονικά αρχεία, συμπεριλαμβανομένων των ηχογραφήσεων, που πραγματοποιούνται με σκοπό τη διασφάλιση των συναλλαγών διατηρούνται για 38 μήνες από την πραγματοποίηση της επικοινωνίας.
Ωστόσο, αν μετά τη λήξη της σύμβασης βρίσκεται σε εκκρεμότητα αίτημα επίλυσης διαφοράς ή καταγγελία του συνδρομητή ενώπιον αρμόδιας διοικητικής, δημόσιας ή Δικαστικής Αρχής, η NOVA οφείλει να διατηρεί τα εν λόγω δεδομένα μέχρι την οριστική επίλυση της διαφοράς.
Επίσης, τα δεδομένα κίνησης και θέσης των επικοινωνιών του συνδρομητή ή χρήστη, διατηρούνται υποχρεωτικά, όπως ο νόμος ορίζει, επί δώδεκα (12) μήνες από την ημερομηνία της επικοινωνίας και καταστρέφονται με το πέρας του δωδεκαμήνου με αυτοματοποιημένη διαδικασία, εκτός αν έχουν ήδη αποκτήσει πρόσβαση σε αυτά οι αρμόδιες αστυνομικές, δικαστικές, εισαγγελικές και άλλες Δημόσιες Αρχές.
Τα φορολογικά στοιχεία εξαιρούνται της ως άνω διαδικασίας διαγραφής και διατηρούνται υποχρεωτικά σύμφωνα με τη φορολογική νομοθεσία.
Η NOVA λαμβάνει τα κατάλληλα μέτρα για να διευκολύνει την άσκηση των δικαιωμάτων των συνδρομητών της ως υποκειμένων των δεδομένων. Για τον λόγο αυτό έχει καταρτίσει και θέσει σε εφαρμογή εσωτερική Πολιτική στην οποία περιλαμβάνεται ειδική διαδικασία, η οποία προϋποθέτει ως αναγκαίο όρο την εξακρίβωση της ταυτότητας του υποκειμένου. Ειδικότερα, τα υποκείμενα, έχουν τη δυνατότητα να ασκήσουν τα ακόλουθα δικαιώματα:
Η NOVA, τηρουμένων των σχετικών προϋποθέσεων και όρων, θα απαντήσει δωρεάν στα αιτήματα των συνδρομητών, χωρίς καθυστέρηση και σε κάθε περίπτωση εντός μηνός από την παραλαβή τους, εκτός εξαιρετικών περιπτώσεων, οπότε η ανωτέρω προθεσμία μπορεί να παραταθεί κατά δυο ακόμη μήνες, εφόσον απαιτείται, λαμβανομένων υπόψη της πολυπλοκότητας του αιτήματος ή/και του συνολικού αριθμού των αιτημάτων. Η NOVA θα προχωρήσει σε ενημέρωση για τυχόν παράταση εντός μηνός από την παραλαβή του αιτήματος, καθώς και για τους λόγους της καθυστέρησης.
Εάν δεν καθίσταται δυνατή η ικανοποίηση του αιτήματος, η Εταιρεία θα ενημερώσει το υποκείμενο χωρίς καθυστέρηση και το αργότερο εντός μηνός από την παραλαβή του αιτήματος, για τους σχετικούς λόγους και για τη δυνατότητα να υποβάλλει καταγγελία στην ΑΠΔΠΧ, καθώς και για το δικαίωμα να προσφύγει ενώπιον των αρμόδιων δικαστικών αρχών.
Στην περίπτωση άρνησης ικανοποίησης του δικαιώματος πρόσβασης η Εταιρεία υποχρεούται κατ’ αρ. 33 παρ. 2 ν. 4624/2019 να μην παράσχει σχετική αιτιολόγηση εφόσον με αυτήν τίθεται σε κίνδυνο ο σκοπός που επιδιώκεται με την άρνηση παροχής των πληροφοριών.
Εάν το αίτημα του υποκειμένου κριθεί από την Εταιρεία ως προδήλως αβάσιμο ή υπερβολικό, δύναται να επιβάλει την καταβολή εύλογου και ανάλογου τέλους, λαμβάνοντας υπόψη τα διοικητικά έξοδα για την ικανοποίηση του ή να αρνηθεί να δώσει συνέχεια στο εν λόγω αίτημα.
Για την άσκηση των ανωτέρω δικαιωμάτων, το ενδιαφερόμενο υποκείμενο θα πρέπει να επιλέξει κάποιον από τους ακόλουθους τρόπους υποβολής:
Στην περίπτωση αυτή η επιστολή-αίτημα θα πρέπει (i) να φέρει γνήσιο της υπογραφής από ΚΕΠ/Αστυνομία και (ii) να επισυνάπτεται αντίγραφο-φωτοτυπία ταυτότητας του αιτούντα.
Η Εταιρεία έχει ορίσει Υπεύθυνο Προστασίας Δεδομένων (DPO) και τα στοιχεία επικοινωνίας του είναι:
Λεωφόρος Αθηνών 106, Τ.Κ. 104 42, Αθήνα, Αττικής
e-mail: [email protected]
Σε περίπτωση κατά την οποία το υποκείμενο των δεδομένων θεωρεί ότι κατά παράβαση του ΓΚΠΔ, του ν. 4624/2019 και ειδικότερης νομοθεσίας, η Εταιρεία δεν ανταποκρίθηκε ή δεν ικανοποίησε επαρκώς το αίτημά του δικαιούται να υποβάλει καταγγελία στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα [Υποβολή καταγγελίας στην Αρχή | Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (dpa.gr)] που εδρεύει στην Αθήνα, επί της Λεωφόρου Κηφισίας 1-3, Τ.Κ. 115 23 (τηλ: +30 210 6475600).
Η NOVA έχει λάβει τα κατάλληλα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα για να διασφαλίσει την τήρηση της νομοθεσίας για την προστασία των προσωπικών δεδομένων και την επίτευξη του κατάλληλου επιπέδου ασφάλειας των προσωπικών δεδομένων των συνδρομητών της. Έχει λάβει δε, όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένης και της διενέργειας μελέτης αντικτύπου κινδύνου σχετικά με την προστασία δεδομένων, όπου αυτή απαιτείται και της κατάρτισης αρχείου επεξεργασιών. Επιπλέον έχει θεσπίσει όλες τις απαραίτητες πολιτικές και διαδικασίες προκειμένου να διασφαλίζεται η ακεραιότητα των προσωπικών δεδομένων, η εμπιστευτικότητα και η διαθεσιμότητά τους, καθώς και να μην επιτρέπεται η πρόσβαση σε αυτά σε κανέναν άλλον, πέραν από τα κατάλληλα εξουσιοδοτημένα προς τούτο πρόσωπα και μόνο για τους προβλεπόμενους σκοπούς επεξεργασίας.
Επιφορτισμένοι με την τήρηση των σχετικών πολιτικών, διαδικασιών και μέτρων ασφαλείας είναι όλοι οι υπάλληλοι της Εταιρείας, οι οποίοι επεξεργάζονται προσωπικά δεδομένα.
Η NOVA υιοθετεί την αρχή της προστασίας της δεδομένων από τον σχεδιασμό.
Όταν η επεξεργασία γίνεται με τη χρήση νέων τεχνολογιών ή/και είναι πιθανό να οδηγήσει σε υψηλό κίνδυνο για τα δικαιώματα και τις ελευθερίες των υποκειμένων, πραγματοποιείται μελέτη εκτίμησης αντικτύπου επεξεργασίας. Στις περιπτώσεις αυτές, η NOVA προβαίνει σε εκτίμηση των επιπτώσεων πριν από την έναρξη της επεξεργασίας, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Άρθρου 35 του ΓΚΠΔ.
Στο πλαίσιο των συμβάσεων επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων με τους συνεργάτες της, η Εταιρεία έχει συμπεριλάβει ειδικές ρήτρες για τη διασφάλιση της αρωγής αυτών κατά την εκπόνηση των σχετικών μελετών.
Η NOVA διεξάγει εκπαιδευτικά σεμινάρια για το προσωπικό της και το προσωπικό των συνεργατών της (καταστήματα του δικτύου NOVA, Κέντρα Τηλεφωνικών Πωλήσεων), με σκοπό την εξοικείωση με τις απαιτήσεις του ΓΚΠΔ και το πρόγραμμα συμμόρφωσης που εφαρμόζει.
Μη συμμόρφωση με την Πολιτική Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων επισύρει πειθαρχικές κυρώσεις.
Η NOVA έχει λάβει τα κατάλληλα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα για την επίτευξη του κατάλληλου επιπέδου ασφάλειας των προσωπικών δεδομένων των συνδρομητών της. Εντούτοις, σε περίπτωση συμβάντος παραβίασης, εκκινεί η προβλεπόμενη διαδικασία διερεύνησης του συμβάντος, ενημέρωσης της εποπτικής αρχής (και των υποκειμένων που επηρεάστηκαν, εάν αυτό είναι απαιτητό), εφόσον η παραβίαση ενδέχεται να προκαλέσει κίνδυνο για τα δικαιώματα και τις ελευθερίες των φυσικών προσώπων.
Ημερομηνία Τελευταίας Τροποποίησης 24/09/2024