5G

Nova

Net Neutrality

Στη Nova ενισχύουμε συνεχώς το δίκτυο μας, ώστε να υποστηρίζουμε ό,τι χρειάζεσαι στην καθημερινότητά σου για να ζεις τον σύγχρονο κόσμο της επικοινωνίας στο έπακρο. Επενδύουμε στην τεχνολογία με στόχο να προσφέρουμε ολοκληρωμένες υπηρεσίες στους συνδρομητές μας, ώστε να απολαμβάνουν αξεπέραστη ποιότητα επικοινωνίας. Πιστεύουμε στη δύναμη του σύγχρονου κόσμου όπου τα πάντα είναι δίκτυο και όταν έχεις δίκτυο μπορείς να κάνεις τα πάντα.

Στο πλαίσιο της τήρησης του Εθνικού Κανονισμού για την Ουδετερότητα του Διαδικτύου, Απόφαση ΕΕΤΤ 1097/4Β/15-1-2024, ΦΕΚ 1282/Β’/26.02.2024, η Nova λαμβάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες, ώστε να υπάρχει δίκαιη μεταχείριση όλης της διερχόμενης από το δίκτυό της κίνησης, ανεξαρτήτως προέλευσης, χρήσης και περιεχομένου.

Τι ταχύτητα χρειάζομαι για τις ευρυζωνικές υπηρεσίες;

Μια σημαντική παράμετρος για την αξιολόγηση της ποιότητας της παρεχόμενης υπηρεσίας πρόσβασης στο διαδίκτυο είναι η ταχύτητα μετάδοσης δεδομένων (data throughput) με μονάδα μέτρησης το Mbit/second (Mbps). Υψηλές ταχύτητες μετάδοσης χρειάζονται, είτε για τη χρήση υπηρεσιών με μεγάλες απαιτήσεις ταχύτητας (πχ. βίντεο συνεχούς ροής υψηλής ανάλυσης), είτε για την ταυτόχρονη χρήση περισσότερων από μία υπηρεσίες. Στον παρακάτω πίνακα αναφέρονται οι συνηθέστερες υπηρεσίες διαδικτύου που δύνανται να υποστηρίζονται με τις ακόλουθες ενδεικτικές τιμές ταχύτητας μετάδοσης.


Υπηρεσίες

Χαμηλότερη ταχύτητα (Mbps)

ΓΕΝΙΚΕΣ

Instant Messaging

Χαμηλότερη του 1

VOiP

Χαμηλότερη του 1

E-mail

Χαμηλότερη του 1

Web Browsing

Χαμηλότερη του 1

Gaming

1-3

Χρήση Social Media

1-3

Μεταφορά αρχείων

3-5

MEDIA

Streaming Μουσικής

Χαμηλότερη του 1

Προσωπικές βιντεοκλήσεις (π.χ. Skype)

1-3

Streaming Βίντεο 360p

Χαμηλότερη του 1

Streaming Βίντεο 480p

1-3

Streaming Βίντεο 720p

3-5

Streaming Βίντεο 1080p

5-10

Streaming Βίντεο 2Κ

Μεγαλύτερη των 10

Streaming Βίντεο 4Κ

Μεγαλύτερη των 25

Βάσει του παραπάνω πίνακα, παρατίθεται η ενδεικτική χρήση στην οποία αντιστοιχούν συγκεκριμένοι όγκοι δεδομένων:

500 MB

34

ΛΕΠΤΑ ΒΙΝΤΕΟ SD

5,5

ΩΡΕΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

1 GB

1

ΩΡΑ ΒΙΝΤΕΟ SD

27

ΛΕΠΤΑ ΒΙΝΤΕΟ HD

11,5

ΩΡΕΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

5 GB

5,5

ΩΡΕΣ ΒΙΝΤΕΟ SD

2

ΩΡΕΣ ΒΙΝΤΕΟ HD

57

ΩΡΕΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

Διαχείριση κίνησης

Η Εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να εφαρμόζει εύλογες πρακτικές διαχείρισης της διαδικτυακής κίνησης, ώστε να διασφαλίζεται η αποδοτική χρήση των πόρων του δικτύου και η ισότιμη πρόσβαση σε αυτό για όλους τους συνδρομητές της.


  1. Υπηρεσία Σταθερής

    Προτεραιοποίηση της Διαδικτυακής Κίνησης: εφαρμόζεται ίδια προτεραιότητα στην κίνηση όλων των συνδρομητικών γραμμών έτσι ώστε να εξασφαλίζεται ισότιμη πρόσβαση στο διαδίκτυο. Η πρακτική αυτή είναι διαρκής και εφαρμόζεται στο σύνολο του δικτύου σταθερής για όλες τις κατηγορίες διαδικτυακής κίνησης. Η πρακτική δεν έχει καμία επίδραση στην ιδιωτικότητα των συνδρομητών καθώς δεν παρακολουθεί συγκεκριμένο περιεχόμενο, υπηρεσία ή εφαρμογή.

Επίσης, δύναται να εφαρμόζει πρακτικές διαχείρισης κίνησης ως εξαιρετικά μέτρα, εφόσον κρίνεται απολύτως αναγκαίο και μόνο για όσο διάστημα αυτό επιβάλλεται, ούτως ώστε: α) να συμμορφωθεί με τη νομοθεσία ή τις αποφάσεις δικαστηρίων, β) να διασφαλίσει την ακεραιότητα και την ασφάλεια του δικτύου, των υπηρεσιών που παρέχονται μέσω του δικτύου της και του τερματικού εξοπλισμού των τελικών χρηστών, γ) να αποφύγει την επικείμενη συμφόρηση του δικτύου και να περιορίσει την ακραία ή προσωρινή συμφόρηση. Επιπλέον, πρακτικές διαχείρισης κίνησης μπορούν να εφαρμόζονται και σε εξειδικευμένες υπηρεσίες, εφόσον διατίθενται από την Εταιρεία. Ειδικότερα:


  1. Συμμόρφωση με τη νομοθεσία ή αποφάσεις δικαστηρίων

    Διακοπή της πρόσβασης σε συγκεκριμένους ιστότοπους (DNS/IP blocking): H πρακτική εφαρμόζεται για να αποτρέπει την πρόσβαση στους ιστότοπους των μη αδειοδοτημένων παρόχων ηλεκτρονικών υπηρεσιών τυχερών παιγνίων βάσει του Νόμου 4002/2011 και των σχετικών αποφάσεων της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (Ε.Ε.Ε.Π.). Επίσης, η ίδια πρακτική εφαρμόζεται βάσει του άρθρου 66Ε του Νόμου 2121/1993 και κατόπιν αποφάσεων της Επιτροπής για τη Διαδικτυακή Προσβολή της Πνευματικής Ιδιοκτησίας (Ε.Δ.Π.Π.Ι.), για να αποτραπεί η πρόσβαση σε συγκεκριμένους ιστότοπους που δίνουν τη δυνατότητα στους χρήστες τους να αποκτήσουν ή να παρακολουθήσουν δωρεάν και χωρίς την απαιτούμενη άδεια των δικαιούχων πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων πρόσβαση σε κινηματογραφικές ταινίες, τηλεοπτικές σειρές, μουσική και λοιπά έργα πνευματικής ιδιοκτησίας. Η πρακτική δεν έχει καμία επίδραση στην ιδιωτικότητα των συνδρομητών, καθώς δεν παρακολουθεί συγκεκριμένο περιεχόμενο, υπηρεσία ή εφαρμογή.

  2. Διατήρηση της ακεραιότητας και της ασφάλειας του δικτύου της Nova

    Φραγή διευθύνσεων IP κατά τη διάρκεια επιθέσεων άρνησης υπηρεσιών (IP blocking during DDos attacks): η πρακτική εφαρμόζεται για την προστασία των συνδρομητών και του τηλεπικοινωνιακού δικτύου της Εταιρείας κατά τη διάρκεια κακόβουλων επιθέσεων που έχουν στόχο να καταστήσουν το δίκτυο ανίκανο να προσφέρει μέρος ή το σύνολο των υπηρεσιών του. Η εφαρμογή της εν λόγω πρακτικής ενδέχεται να έχει επίπτωση την αδυναμία πρόσβασης σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες ή υπηρεσίες για όσο διαρκεί η φραγή. Η πρακτική δεν έχει καμία επίδραση στην ιδιωτικότητα των συνδρομητών, καθώς δεν παρακολουθεί συγκεκριμένο περιεχόμενο, υπηρεσία ή εφαρμογή.

    Φραγή (Blocking): Αφορά στην ενεργοποίηση του προτύπου DS-Lite σε μικρό αριθμό (τυχαίων) συνδρομητών Forthnet με σκοπό την εξοικονόμηση IPv4 διευθύνσεων και τη μετάβαση στο νέο πρωτόκολλο IPv6. Με την χρήση του DS-Lite, πολλαπλοί συνδρομητές με τερματικό εξοπλισμό διαχείρισης Forthnet (managed CPE) μοιράζονται την ίδια IPv4 διεύθυνση (Carrier Grade NAT), και παράλληλα έχουν μοναδική IPv6 διεύθυνση. Αποτέλεσμα αυτής της τεχνικής είναι η φραγή των εισερχόμενων συνδέσεων στο CPE των εν λόγω συνδρομητών, εφόσον αυτές δεν έχουν ξεκινήσει από τους ίδιους. Η εν λόγω πρακτική εφαρμόζεται σε όλη την IPv4 κίνηση ενός συνδρομητή που έχει managed CPE από την Forthnet, δεν έχει στατική IPv4 διεύθυνση και δεν χρησιμοποιεί port forwarding. Σημειωτέον, η IPv6 κίνηση των παραπάνω συνδρομητών δεν επηρεάζεται. Η τεχνική αυτή δεν έχει καμία επίπτωση στα ποιοτικά χαρακτηριστικά της υπηρεσίας Internet (throughput, jitter, delay, packet loss). Ενδεχομένως, να μην λειτουργούν υπηρεσίες που απαιτούν την χρήση εξυπηρετητή (π.χ. web server, game server) που φιλοξενείται στον χώρο του συνδρομητή. Ο συνδρομητής έχει πάντα την δυνατότητα να αιτηθεί από το τμήμα Τεχνικής Υποστήριξης της Εταιρείας την απενεργοποίηση της τεχνικής DS-Lite στη σύνδεσή του.

Περιορισμοί χρήσης τερματικού εξοπλισμού

Στη σταθερή υπηρεσία, η τεχνική προώθησης θυρών δεν μπορεί να εφαρμοστεί για συγκεκριμένες θύρες (8084, 8083, 58000, 2371, 7547), καθώς αυτές είναι δεσμευμένες για την επικοινωνία του συστήματος διαχείρισης τερματικών συσκευών με τον εξοπλισμό του συνδρομητή (modem/router).

Δεν εφαρμόζονται περιορισμοί χρήσης τερματικού εξοπλισμού στην κινητή υπηρεσία.

Δεν εφαρμόζονται περιορισμοί στη λειτουργικότητα του τερματικού εξοπλισμού που προκύπτουν μετά από φραγές ή άλλες πρακτικές διαχείρισης κίνησης.

Για τη χρήση των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών που παρέχονται στο πλαίσιο των υπηρεσιών Home & Office Internet καιMobile Home Internet 4G, παραχωρείται στον Συνδρομητή κατά τη διάρκεια του συμβολαίου του, εν είδει χρησιδανείου, τερματικός εξοπλισμός (router), τον οποίο ο Συνδρομητής οφείλει να επιστρέψει στην Εταιρεία μετά τη λήξη του συμβολαίου του. Ο Εξοπλισμός είναι συμβατός αποκλειστικά με το τηλεπικοινωνιακό δίκτυο (τεχνολογίας 3G & 4G ή/και 5G) της Εταιρείας και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο δίκτυο άλλης εταιρείας ή με άλλη τεχνολογία. Για την παροχή των υπηρεσιών υποστήριξης και επιδιόρθωσης βλαβών, η Εταιρεία δύναται να αποκτά απομακρυσμένη πρόσβαση στον Εξοπλισμό του Συνδρομητή, συλλέγοντας τα αναγκαία δεδομένα. Η απομακρυσμένη πρόσβαση και η συλλογή των σχετικών δεδομένων θα εκτελείται αποκλειστικά και μόνο για τους σκοπούς της επισκόπησης της λειτουργίας του εξοπλισμού, της αυτόματης ή μη υποστήριξης και παραμετροποίησης αυτού, καθώς και της αυτόματης ενημέρωσης του λογισμικού του. Η σύνδεση του παρεχόμενου εξοπλισμού µε το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας της Nova πραγματοποιείται µε τη χορήγηση συμβατής κάρτας SIM και εφόσον προηγηθεί η τοποθέτησή της εντός αυτού. Η κάρτα SIM δύναται να χρησιμοποιηθεί σε οποιονδήποτε άλλο τερματικό εξοπλισμό για πρόσβαση στο διαδίκτυο, μετά από χειροκίνητες ρυθμίσεις. Ο συνδρομητής μπορεί να απευθυνθεί στην Τεχνική Εξυπηρέτηση Πελατών (13700 δωρεάν από κινητό ή σταθερό Nova) για περαιτέρω καθοδήγηση.

Σε ορισμένες περιπτώσεις (ενδεικτικά ενεργοποίηση DS-Lite, CGN/NAT44) η Εταιρεία εφαρμόζει περιορισμό στην προώθηση θυρών (port forwarding restriction), ο οποίος μπορεί να αρθεί οποιαδήποτε στιγμή κατόπιν επικοινωνίας με το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών της Εταιρείας.

Περιορισμοί όγκου δεδομένων

Ανάλογα με το πρόγραμμα του συνδρομητή η Εταιρεία επιβάλλει τους ακόλουθους περιορισμούς:


  1. Υπηρεσία Σταθερής

    Η ταχύτητα Internet που προσφέρεται στα προγράμματα σταθερής που παρέχονται μέσω δορυφορικού δικτύου (Satellite Broadband), ενδέχεται να διαφοροποιηθεί ανάλογα με το αν η χρήση πραγματοποιείται εντός ή εκτός του παρεχόμενου όγκου δεδομένων:

    • Εντός του παρεχόμενου όγκου δεδομένων (10GB ή 30GB): Η ταχύτητα Internet θα είναι σταθερή, χωρίς σημαντικές αποκλίσεις από τις ονομαστικές τιμές των 25Mbps (download) & 6Mbps (upload) που ισχύουν στο δορυφορικό Internet.
    • Μετά την κατανάλωση του παρεχόμενου όγκου δεδομένων: η ταχύτητα Internet ενδέχεται να περιορίζεται, εφόσον υπάρχει αυξημένη κίνηση στο δορυφορικό δίκτυο, παρόλα αυτά οι συνδρομητές θα μπορούν να πραγματοποιούν απρόσκοπτα τις καθημερινές τους δραστηριότητες, όπως web browsing, video streaming, social media, e-mail κ.τ.λ.

    *Ο όγκος δεδομένων υψηλής ταχύτητας εξακολουθεί να αντιστοιχεί και να ανανεώνεται σε κάθε μηνιαίο κύκλο τιμολόγησης των προγραμμάτων.

  2. Υπηρεσία Κινητής

    Η Εταιρεία προκειμένου να διασφαλίσει την προστασία της ακεραιότητας του δικτύου και προς αποφυγή συμφόρησης αυτού, η οποία μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ποιότητα των παρεχόμενων Υπηρεσιών προς τους συνδρομητές της, δύναται να εφαρμόζει Πολιτική Ορθής Χρήσης σε προγράμματα, υπηρεσίες, πακέτα ή προσφορές, που παρέχουν απεριόριστη χρήση δεδομένων, καθώς και σε όποιες άλλες περιπτώσεις αυτό επιβάλλεται, κατόπιν ενημέρωσης του Συνδρομητή.

    Στο πλαίσιο της Πολιτικής Ορθής Χρήσης περιλαμβάνεται και η υποχρέωση του Συνδρομητή να χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες αποκλειστικά για προσωπική χρήση και να μην τις μεταπωλεί ή να τις παραχωρεί με οποιοδήποτε τρόπο μη συμβατό με την προσωπική χρήση.

    Με την επιφύλαξη τυχόν ειδικού όρου που αφορά σε συγκεκριμένα προγράμματα, υπηρεσίες, πακέτα ή προσφορές, που αφορούν τη χρήση δεδομένων, σύμφωνα με τον οποίον προβλέπεται όριο κατανάλωσης, η υπέρβαση του οποίου συνεπάγεται την ενεργοποίηση μηχανισμού περιορισμού της ταχύτητας ανόδου (upload) και καθόδου (download), σε κάθε άλλη περίπτωση η Εταιρεία δύναται να προβαίνει σε ανάλογους περιορισμούς σε περίπτωση που ο Συνδρομητής ξεπεράσει το όριο της φυσιολογικής χρήσης, με αποτέλεσμα να προκαλείται κίνδυνος συμφόρησης για το δίκτυο. Ειδικότερα, σε περίπτωση που διαπιστωθεί μη φυσιολογική χρήση δεδομένων από συνδρομητή που βρίσκεται σε σημείο του δικτύου που παρουσιάζει συμφόρηση, προκειμένου να διασφαλιστεί η αποτελεσματική χρήση των πόρων του δικτύου και η βέλτιστη εμπειρία πλοήγησης για τους συνδρομητές, η Εταιρεία δύναται να λαμβάνει σχετικά μέτρα μειώνοντας προσωρινά την ταχύτητα λήψης και μετάδοσης δεδομένων της σύνδεσης του συνδρομητή που προβαίνει σε μη φυσιολογική χρήση, η οποία θέτει σε κίνδυνο την ακεραιότητα του δικτύου.

    Στις περιπτώσεις που εφαρμόζεται συγκεκριμένο όριο ορθής χρήσης, μετά την κατανάλωση του οποίου ενεργοποιείται μηχανισμός μείωσης της ταχύτητας ανόδου (upload) και καθόδου (download), ο Συνδρομητής λαμβάνει σχετική ειδοποίηση όταν φτάσει στο 80% και 100% του σχετικού ορίου.

    Παρακάτω, παρατίθενται τα επιμέρους προγράμματα για τα οποία ισχύουν περιορισμοί στην ταχύτητα μετά την κατανάλωση συγκεκριμένου ορίου ορθής χρήσης:

    Περιορισμός ταχύτητας πρόσβασης στο διαδίκτυο (Throttling): η πρακτική εφαρμόζεται για τους ιδιώτες συνδρομητές των εμπορικά διαθέσιμων προγραμμάτων συμβολαίου Unlimited+ 2GB, Unlimited+ 10GB, Unlimited+ 20GB καθώς και των αντίστοιχων συνδυασμών τους με προγράμματα Τηλεόρασης, Σταθερής Τηλεφωνίας και Internet και των μη εμπορικά διαθέσιμων προγραμμάτων συμβολαίου Mobile Unlimited GB και ONE Unlimited GB μετά την υπέρβαση του ορίου πολιτικής ορθής χρήσης.

    Αναλυτικότερα, στους συνδρομητές των εμπορικά διαθέσιμων προγραμμάτων συμβολαίου Unlimited+ 2GB, Unlimited+ 10GB και Unlimited+ 20GB παρέχεται ενσωματωμένη χρήση 2GB, 10GB και 20GB αντίστοιχα και μετά την πλήρη κατανάλωση των GB παρέχεται δωρεάν χρήση Mobile Internet με ταχύτητα έως και 384Kbps για χρήση εντός Ελλάδας και Ε.Ε. μέχρι το τέλος της μηνιαίας χρήσης. Για το μη εμπορικά διαθέσιμο πρόγραμμα Mobile Unlimited GB, μετά την κατανάλωση των πρώτων 30GB σε πλήρη ταχύτητα, συνεχίζεται η απεριόριστη χρήση Mobile Internet με μειωμένη ταχύτητα έως και 1 Mbps μέχρι το τέλος της μηνιαίας χρήσης.

    Οι συνδρομητές ενημερώνονται σχετικά από τον συνοπτικό τιμοκατάλογο που επισυνάπτεται σαν ενιαίο σώμα στο συμβόλαιο του συνδρομητή, το επίσημο site της Εταιρείας και μέσω ενημερωτικού SMS. Η πρακτική δεν έχει καμία επίδραση στην ιδιωτικότητα των συνδρομητών καθώς δεν παρακολουθεί συγκεκριμένο περιεχόμενο, υπηρεσία ή εφαρμογή. Τέλος, το μέτρο του περιορισμού της ταχύτητας πρόσβασης στο διαδίκτυο ενδέχεται να εφαρμόζεται σε ορισμένα επιπρόσθετα πακέτα δεδομένων. Συγκεκριμένα για τις υπηρεσίες Unlimited (1 ημέρα | 7 ημέρες | 30 ημέρες) των μη εμπορικά διαθέσιμων προγραμμάτων μετά την κατανάλωση 15GB σε πλήρη ταχύτητα εντός Ελλάδος ισχύει απεριόριστη χρήση Mobile Internet, εντελώς δωρεάν, με μειωμένη ταχύτητα έως 1 Mbps.

    Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε συμβουλευτείτε τους επιμέρους όρους χρήσης του κάθε πακέτου.

    Ομοίως για τους Business πελάτες, η πρακτική εφαρμόζεται για τα εμπορικά διαθέσιμα προγράμματα συμβολαίου Business Unlimited+ 2GB, Business Unlimited+ 10GB, Business Unlimited+ 20GB καθώς και των αντίστοιχων συνδυασμών τους με προγράμματα Σταθερής Τηλεφωνίας και Internet και των μη εμπορικά διαθέσιμων προγραμμάτων συμβολαίου Mobile Business Unlimited και Mobile Business Unlimited Plus μετά την υπέρβαση του ορίου πολιτικής ορθής χρήσης.

    Αναλυτικότερα, στους συνδρομητές των εμπορικά διαθέσιμων προγραμμάτων συμβολαίου Business Unlimited+ 2GB, Business Unlimited+ 10GB και Business Unlimited+ 20GB παρέχεται ενσωματωμένη χρήση 2GB, 10GB και 20GB αντίστοιχα, και μετά την πλήρη κατανάλωση των GB παρέχεται δωρεάν χρήση Mobile Internet με ταχύτητα έως και 384Kbps για χρήση εντός Ελλάδας και Ε.Ε. μέχρι το τέλος της μηνιαίας χρήσης. Για τα μη εμπορικά διαθέσιμα προγράμματα παρέχεται απεριόριστη χρήση Mobile Internet εντελώς δωρεάν για χρήση εντός Ελλάδας. Mετά την κατανάλωση των 15GB για το μη εμπορικά διαθέσιμο πρόγραμμα Mobile Business Unlimited ή των 30GB για το μη εμπορικά διαθέσιμο πρόγραμμα Mobile Business Unlimited Plus σε πλήρη ταχύτητα εντός Ελλάδος, ισχύει απεριόριστη χρήση Mobile Internet δωρεάν µε μειωμένη ταχύτητα έως και 1 Mbps. Η ταχύτητα των 1 Mbps αφορά τη μέγιστη τιμή ταχύτητας και ενδέχεται να είναι χαμηλότερη ανάλογα µε τις δυνατότητες του δικτύου.

  3. Mobile Home Internet

    Περιορισμός ταχύτητας πρόσβασης στο διαδίκτυο (Throttling): η πρακτική εφαρμόζεται στο πλαίσιο των εμπορικών πακέτων Mobile internet on the go και Mobile Ηοme Internet 4G, Mobile Ηοme Internet 5G και Βusiness Mobile, Βusiness Mobile Internet 5G. Ειδικότερα, στους στους συνδρομητές των εν λόγω εμπορικών πακέτων παρέχονται 100GB (για τα προγράμματα 4G) και 200GB (για τα προγράμματα 5G) αντίστοιχα χρήσης κάθε μήνα στη μέγιστη διαθέσιμη ταχύτητα, μετά την κατανάλωση οποίων, συνεχίζεται η πρόσβαση στο Internet χωρίς περιορισμό, με μειωμένη όμως ταχύτητα στα 6 Mbps και 12 Mbps αντίστοιχα.

    Οι συνδρομητές ενημερώνονται σχετικά από τον συνοπτικό τιμοκατάλογο που επισυνάπτεται σαν ενιαίο σώμα στο συμβόλαιό τους, την επίσημη ιστοσελίδα της Εταιρείας, και μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος. Η πρακτική δεν έχει καμία επίδραση στην ιδιωτικότητα των συνδρομητών, καθώς δεν παρακολουθεί συγκεκριμένο περιεχόμενο, υπηρεσία ή εφαρμογή, ενώ με την μειωμένη ταχύτητα εξυπηρετείται όλο το φάσμα υπηρεσιών, που παρουσιάζονται ενδελεχώς στον χάρτη ταχυτήτων, που παρατίθεται κατωτέρω.

Εξειδικευμένες υπηρεσίες

VoIP: Η Eταιρεία παρέχει εξειδικευμένη υπηρεσία φωνής μέσω διαδικτύου (VoIP) στο δίκτυο σταθερής τηλεφωνίας με εγγυημένο επίπεδο ποιότητας 100kbps ανά κανάλι φωνής.

Για τη διασφάλιση του εγγυημένου επιπέδου ποιότητας της εξειδικευμένης υπηρεσίας VoIP, η Εταιρεία εφαρμόζει την πρακτική της προτεραιοποίησης της κίνησης που σχετίζεται με την εν λόγω υπηρεσία τηλεφωνίας VoIP.

Η παροχή της υπηρεσίας VoIP δεν έχει καμία επίδραση στην ποιότητα της σύνδεσης του συνδρομητή στο διαδίκτυο.

VoLTE: Η Eταιρεία παρέχει εξειδικευμένη υπηρεσία φωνής μέσω του δικτύου 4G (VoLTE) με εγγυημένο επίπεδο ποιότητας στο εύρος 30-41kbps ανά φορέα φωνής (voice bearer). Η υπηρεσία VoLTE δεν έχει καμία επίδραση στην ποιότητα της σύνδεσης του συνδρομητή στο διαδίκτυο.

Ταχύτητες σταθερών δικτύων Nova

Οι υφιστάμενοι συνδρομητές σταθερής δύνανται να πληροφορηθούν για τις διαθέσιμες ταχύτητες της σύνδεσής τους από την πλατφόρμα προσωποποιημένης πληροφόρησης Nova, καθώς και με επικοινωνία στην Εξυπηρέτηση Πελατών εδώ.

Στην εμπορική ονομασία του προγράμματος της βασικής υπηρεσίας, η ταχύτητα καθόδου δεδομένων στο διαδίκτυο (internet download speed) αφορά στην ταχύτητα, η οποία προκύπτει από τις τεχνικές προδιαγραφές της τεχνολογίας σύνδεσης και αντιπροσωπεύει τη μέγιστη πραγματική ταχύτητα που μπορεί να επιτευχθεί με βάση την τεχνολογία σύνδεσης. Η διαφημιζόμενη ταχύτητα, ορίζεται η ταχύτητα, η οποία χρησιμοποιείται σε ενέργειες διαφήμισης, προώθησης και πώλησης προϊόντων .

Οι ρεαλιστικά αναμενόμενες ή πραγματικές ταχύτητες (μέγιστη, συνήθως διαθέσιμη και ελάχιστη), υπολογίζονται με βάση την ταχύτητα συγχρονισμού (ταχύτητα γραμμής από την καμπίνα ή το Αστικό κέντρο ως το modem/router) και ενός συντελεστή απομείωσης, προκειμένου να ληφθούν υπόψη τυχόν απώλειες στην ταχύτητα, λόγω φόρτου στο δίκτυο των ωρών αιχμής.

Κάθε πελάτης σταθερής Nova, μέσω εγγραφής/σύνδεσης στη δωρεάν εφαρμογή Nova έχει τη δυνατότητα να ενημερωθεί για την ταχύτητα μετάδοσης δεδομένων της σύνδεσής του στο διαδίκτυο. Πιο συγκεκριμένα, η πληροφορία που εμφανίζεται αφορά: τη μέγιστη, τη συνήθως διαθέσιμη καθώς και την ελάχιστη ταχύτητα μετάδοσης δεδομένων (ανόδου/καθόδου σε Μbps) της γραμμής του.

Τέλος, υπενθυμίζεται πως η ταχύτητα μπορεί να ποικίλλει σημαντικά ανάλογα με τον τρόπο σύνδεσης (ενσύρματη ή ασύρματη) και τον εξοπλισμό (modem/router). Επίσης, στην περίπτωση ασύρματης σύνδεσης, το εύρος κάλυψης του ασύρματου εξοπλισμού μπορεί να ποικίλει ανάλογα με τη διάταξη του σπιτιού επηρεάζοντας αντίστοιχα την ταχύτητα σύνδεσης. Άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν την ταχύτητα σύνδεσης είναι η απόσταση της διεύθυνσης εγκατάστασης από την καμπίνα ή το Αστικό Κέντρο, ο αριθμός των χρηστών που χρησιμοποιούν ταυτόχρονα το Διαδίκτυο και άλλες περιβαλλοντικές και τεχνολογικές παρεμβολές.

Λοιποί παράμετροι ποιότητας
Προς το παρόν η Nova δεν αξιοποιεί άλλες παραμέτρους ποιότητας για την περιγραφή των υπηρεσιών πρόσβασης στο διαδίκτυο για το σταθερό και κινητό δίκτυό της.

Παράγοντες που δύνανται να επηρεάσουν την μετρούμενη ταχύτητα
Για τα σταθερά δίκτυα, παράγοντες που δύναται να επηρεάσουν τη διαθέσιμη ταχύτητα σύνδεσης είναι οι ακόλουθοι: σύνδεση στο διαδίκτυο μέσω Wifi, ταυτόχρονη κίνηση από/προς το διαδίκτυο από άλλες ενεργές εφαρμογές στη συσκευή που χρησιμοποιείται για τη μέτρηση της ταχύτητας, ποιότητα και τεχνολογία της συσκευής που χρησιμοποιείται για τη μέτρηση (π.χ. προσωπικός υπολογιστής με χαμηλή υπολογιστική ισχύ ή/και μνήμη), ταυτόχρονη κίνηση από/προς το διαδίκτυο από άλλες συσκευές στο εσωτερικό δίκτυο του συνδρομητή, η απόσταση από το αστικό κέντρο ή την υπαίθρια καμπίνα (ΚΑΦΑΟ) με την οποία συνδέεται η γραμμή του συνδρομητή, η ποιότητα των εσωτερικών υποδομών καλωδίωσης στο χώρο του συνδρομητή, η ποιότητα του χαλκού (απερχόμενο δίκτυο) πιθανές παρεμβολές από γειτονικά δίκτυα, η ποιότητα και η ταχύτητα με την οποία προσφέρεται το ζητούμενο περιεχόμενο, κ.α.

Διαθέσιμες εφαρμογές για τον έλεγχο της ταχύτητας σύνδεσης
Η Εταιρεία προσφέρει πρόσβαση σε διαδικτυακές εφαρμογές μέσω των οποίων οι Συνδρομητές μπορούν να ελέγξουν και να επιβεβαιώσουν τις ταχύτητες που αναφέρονται στους όρους παροχής/χρήσης της υπηρεσίας.

Αν θέλετε να ελέγξετε την ταχύτητα της σύνδεσής σας, ακολουθήστε τον παρακάτω σύνδεσμο: https://www.speedtest.net/

Ταχύτητες κινητών δικτύων Nova

Οι εκτιμώμενες μέγιστες ταχύτητες που μπορούν να επιτυγχάνουν οι συνδρομητές κινητής εμφανίζονται στον χάρτη ταχυτήτων ( εδώ ), στις ιστοσελίδες προσωποποιημένης πληροφόρησης (Nova App, myF2Go, myQ), στις εφαρμογές προσωποποιημένης πληροφόρησης (Nova App, F2G App, myQ App), καθώς και μέσω επικοινωνίας στην Εξυπηρέτηση Πελατών ( εδώ).

Στον γεωγραφικό χάρτη ταχυτήτων αποτυπώνεται το εύρος τιμών στο οποίο ανήκει η μέγιστη ταχύτητα σε κάθε γεωγραφική περιοχή. Οι τιμές αναφέρονται σε στατικό χρήστη που βρίσκεται σε εξωτερικό χώρο. Η Εταιρεία ενημερώνει τους συνδρομητές για τις επικαιροποιημένες τιμές ταχυτήτων που περιέχονται στον χάρτη, τουλάχιστον μία φορά κάθε έτος.

Στον παρακάτω πίνακα αναφέρονται ενδεικτικές υπηρεσίες που εξυπηρετούνται ανά εύρος τιμών όπως αυτές παρουσιάζονται στον χάρτη ταχυτήτων.


Ταχύτητες Download

Υπηρεσίες

πάνω από 100 Mbps

Video Streaming 4K, Web Browsing, Social Media, Video Calls, Gaming

30 έως 100 Mbps

Video Streaming 4K, Web Browsing, Social Media, Video Calls, Gaming

10 έως 30 Mbps

Video Streaming έως 4K, Web Browsing, Social Media, Video Calls, Gaming

2 έως 10 Mbps

Video Streaming έως 1080p, Web Browsing, Social Media, Video Calls, Gaming

256 kbps έως 2 Mbps

Video Streaming έως 480p, Web Browsing, Social Media, Video Calls, Gaming

μέχρι 256 kbps

Web Browsing, Instant Messaging

Μεθοδολογία εκτίμησης ταχυτήτων και τυχόν στοιχεία αξιολόγησης και επαλήθευσης της μεθοδολογίας αυτής
Η εκτίμηση ταχυτήτων που εμφανίζεται στον χάρτη ταχυτήτων παράγεται από θεωρητικά μοντέλα που επιχειρούν να προσομοιώσουν τον τρόπο που μοιράζονται οι πόροι του δικτύου στους χρήστες, βασιζόμενα στα χαρακτηριστικά και λειτουργίες του δικτύου και του εξοπλισμού του χρήστη, στα χαρακτηριστικά διάδοσης των ραδιοκυμάτων και στην χωρική και χρονική κατανομή της κίνησης του δικτύου.

Σημαντικές αποκλίσεις ενδέχεται να παρατηρηθούν σε σχέση με τις πραγματικές μετρήσεις, καθώς κάποιες παράμετροι δεν είναι δυνατόν να μοντελοποιηθούν πλήρως, ενώ κάποιες άλλες έχουν σημαντική στοχαστική συμπεριφορά (π.χ. μετάδοση ραδιοκυμάτων, κατανομή κίνησης).

Λοιποί παράμετροι ποιότητας
Προς το παρόν η Nova δεν αξιοποιεί άλλες παραμέτρους ποιότητας για την περιγραφή των υπηρεσιών πρόσβασης στο διαδίκτυο για το σταθερό και κινητό δίκτυό της.

Παράγοντες που δύνανται να επηρεάσουν την μετρούμενη ταχύτητα.
Για τα κινητά δίκτυα, παράγοντες που δύναται να επηρεάσουν την ταχύτητα σύνδεσης είναι οι ακόλουθοι: ταυτόχρονη κίνηση από/προς το διαδίκτυο από άλλες ενεργές εφαρμογές στη συσκευή που χρησιμοποιείται για τη μέτρηση της ταχύτητας, ποιότητα και τεχνολογία της συσκευής που χρησιμοποιείται για τη μέτρηση, χρήση της συσκευής σαν hotspot για σύνδεση από/προς το διαδίκτυο από άλλες συσκευές, απόσταση από την κεραία, μορφολογία του εδάφους και του περιβάλλοντος χώρου, πιθανές παρεμβολές από γειτονικά δίκτυα, μέτρηση σε εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο, ειδικές καταστάσεις/συμβάντα (π.χ. τοποθεσίες με μεγάλη συνάθροιση ατόμων, όπως συναυλίες, γήπεδα κλπ), βλάβες δικτύου, ανωτέρα βία (π.χ. σεισμός), κ.α.

Για τις υπηρεσίες Home & Office Internet οι μέγιστες αναφερόμενες ταχύτητες σύνδεσης δεν είναι εγγυημένες, καθώς δύνανται να επηρεαστούν από τους ακόλουθους παράγοντες: τεχνικές προδιαγραφές/δυνατότητες του εξοπλισμού που χρησιμοποιείται από τον Συνδρομητή, απροσδόκητες διαφοροποιήσεις όπως διαφοροποιήσεις στον αριθμό ενεργών συνδρομητών που εξυπηρετούνται από τον ίδιο σταθμό βάσης, καιρικά / ηλεκτρικά φαινόμενα, ηλεκτρομαγνητικές παρεμβολές από εξοπλισμό τρίτων, τα επιμέρους τοπογραφικά χαρακτηριστικά που παρεμβάλλονται ανάμεσα στον εξοπλισμό του χρήστη και του σταθμού που τον εξυπηρετεί καθώς επίσης από τυχόν περιορισμούς του εμπορικού πακέτου που χρησιμοποιεί, οι οποίοι συνίστανται στην εφαρμοζόμενη πολιτική ορθής χρήσης του εκάστοτε προγράμματος.

Διαθέσιμες εφαρμογές για τον έλεγχο της ταχύτητας σύνδεσης
Η Εταιρεία προσφέρει πρόσβαση σε διαδικτυακές εφαρμογές μέσω των οποίων οι Συνδρομητές μπορούν να ελέγξουν και να επιβεβαιώσουν τις ταχύτητες που αναφέρονται στους όρους παροχής/χρήσης της υπηρεσίας.

Αν θέλετε να ελέγξετε την ταχύτητα της σύνδεσής σας, ακολουθήστε τον παρακάτω σύνδεσμο: https://www.speedtest.net/

Αποκλίσεις από τις τιμές ταχυτήτων
Ορισμοί
  • Απόκλιση στα σταθερά δίκτυα: όταν το 5ο εκατοστημόριο του δείγματος τιμών ταχυτήτων είναι μικρότερο από την τιμή της ελάχιστης ταχύτητας που αναφέρεται στους όρους παροχής χρήσης της υπηρεσίας (αν αναφέρεται μοναδική τιμή), ή είναι μικρότερο από το κάτω όριο του διαστήματος τιμών της ελάχιστης ταχύτητας – όταν στους όρους παροχής/χρήσης αναφέρεται διάστημα τιμών.
  • Σημαντική απόκλιση στα σταθερά δίκτυα: όταν το 5ο εκατοστημόριο του δείγματος τιμών ταχυτήτων είναι μικρότερο κατά τουλάχιστον 20% από την τιμή της ελάχιστης ταχύτητας που αναφέρεται στους όρους παροχής/χρήσης της υπηρεσίας, ή από το κάτω όριο του διαστήματος τιμών. Ειδικά για συνδέσεις τεχνολογίας ADSL το όριο για τη σημαντική απόκλιση ορίζεται σε 30% και για συνδέσεις FTTH ή FTTB σε 10% από την τιμή της ελάχιστης ταχύτητας που αναφέρεται στους όρους παροχής/χρήσης της υπηρεσίας, ή από το κάτω όριο του διαστήματος τιμών.
  • Απόκλιση στα κινητά δίκτυα: όταν το 95ο εκατοστημόριο του δείγματος τιμών ταχυτήτων είναι μικρότερο από το κάτω όριο του διαστήματος τιμών της μέγιστης ταχύτητας που αναφέρεται στους όρους παροχής χρήσης της υπηρεσίας.
  • Σημαντική απόκλιση στα κινητά δίκτυα: όταν το 95ο εκατοστημόριο του δείγματος τιμών ταχυτήτων είναι μικρότερο κατά τουλάχιστον 10% από το κάτω όριο του διαστήματος τιμών.
  • Συνεχής ή επαναλαμβανόμενη απόκλιση: όταν η απόκλιση παρουσιάζεται σε δύο από τουλάχιστον 3 δείγματα μετρήσεων, τα οποία 3 δείγματα λαμβάνονται σε διαφορετικές ημέρες, συνεχόμενες μεταξύ τους.

Η εξέταση παραπόνων σχετικά με τις ταχύτητες σύνδεσης στο διαδίκτυο γίνεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κανονισμό Γενικών Αδειών, όπως εκάστοτε ισχύει.


Περί παραπόνων που σχετίζονται με αποκλίσεις από τις αναφερόμενες στους όρους παροχής της υπηρεσίας ταχύτητες (ρεαλιστικά αναμενόμενες ταχύτητες για τα δίκτυα σταθερής) ισχύουν τα ακόλουθα:

  • Στην περίπτωση Συνδρομητή σταθερού δικτύου, το παράπονο αφορά στη συγκεκριμένη διεύθυνση όπου βρίσκεται η σύνδεση του Συνδρομητή.
  • Στην περίπτωση Συνδρομητή κινητού δικτύου, στο παράπονο αναγράφεται επίσης η διεύθυνση στην οποία διαπιστώνεται από το Συνδρομητή απόκλιση της απόδοσης.

Ο έλεγχος και η επιβεβαίωση των τιμών των ταχυτήτων γίνονται από την Εταιρεία:


  • με την σύμπραξη του Συνδρομητή, ο οποίος κατόπιν υποβολής του παραπόνου στο Τεχνικό Τμήμα της Εταιρείας, θα πρέπει να διεξαγάγει σειρά μετρήσεων σύμφωνα με τις οδηγίες που θα του δοθούν,
  • σε συμφωνία με τις μεθοδολογίες με τις οποίες έγινε η εκτίμηση των τιμών των ταχυτήτων,
  • συναφώς με τις συνθήκες υπό τις οποίες παρατηρήθηκε από το Συνδρομητή (όπως χρόνος όπου αναφέρθηκε το παράπονο/καταγγελία, ή απόσταση από σταθμό για τα δίκτυα σταθερής),
  • σε ώρες αιχμής είτε στη ροή καθόδου ή στη ροή ανόδου ή και στις δύο ροές, ανάλογα με το παράπονο/καταγγελία του Συνδρομητή και σε συνθήκες συναφείς με αυτές υπό τις οποίες παρατηρήθηκε η απόκλιση και
  • αποκλείοντας παράγοντες του περιβάλλοντος του χρήστη που είναι δυνατόν να επηρεάσουν το αποτέλεσμα της μέτρησης [όπως κίνηση από άλλες εφαρμογές που τρέχουν παράλληλα με την εφαρμογή μέτρησης, διαμοιρασμός της ενσωματωμένης χρήσης (sharing) με άλλες συσκευές μέσω φορητού σημείου πρόσβασης-Tethering] ή περιορισμοί που προκύπτουν από σύνδεση στο Διαδίκτυο μέσω WiFi).

Για τα δίκτυα κινητής ο Συνδρομητής ενημερώνεται για τη διαδικασία διεξαγωγής ελέγχου ταχυτήτων από το Τεχνικό Τμήμα της Εταιρείας. Ο έλεγχος που θα διεξαχθεί αφορά στη βέλτιστη διαθέσιμη τεχνολογία, με εξαίρεση τις γεωγραφικές περιοχές όπου λειτουργούν παράλληλα δίκτυα 4ης και 5ης γενιάς). Ο έλεγχος εκκινεί, αφού επιβεβαιωθεί ότι στην τοποθεσία του Συνδρομητή υπάρχει κάλυψη, ότι δεν υπάρχει πρόβλημα σε επίπεδο δικτύου και ότι η συσκευή του είναι συμβατή. Για τις επιπλέον τεχνικές προϋποθέσεις που πρέπει να συντρέχουν για τη διεξαγωγή του ελέγχου ο Συνδρομητής ενημερώνεται από το Τεχνικό Τμήμα. Ο έλεγχος πρέπει να διεξάγεται σε εξωτερικό χώρο και σε προκαθορισμένη διεύθυνση, ενώ η συσκευή που χρησιμοποιείται στον έλεγχο πρέπει να πληροί τις παρακάτω προϋποθέσεις:

  • δεν πρέπει να είναι συνδεδεμένη σε WiFi δίκτυο,
  • πρέπει να έχει ενεργοποιημένες τις υπηρεσίες τοποθεσίας & GPS
  • πρέπει να είναι συμβατή με την προς έλεγχο τεχνολογία δικτύου (π.χ. συσκευή 3G δεν μπορεί να πραγματοποιήσει έλεγχο σε διεύθυνση με κάλυψη 4G),
  • πρέπει να διαθέτει συγκεκριμένες προδιαγραφές (να είναι κατηγορίας 6 (Cat6) ή μεγαλύτερης),
  • δεν πρέπει να είναι ενεργοποιημένος ο διαμοιρασμός της ενσωματωμένης χρήσης (sharing) με άλλες συσκευές μέσω φορητού σημείου πρόσβασης-Tethering.

Μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου τα αποτελέσματα κοινοποιούνται στον Συνδρομητή.

Τα δεδομένα των μετρήσεων για τον έλεγχο διατηρούνται για τουλάχιστον δύο (2) έτη από την ημερομηνία ολοκλήρωσης της διαχείρισης του παραπόνου ή, εφόσον πριν το πέρας δύο αυτών ετών εκκρεμεί επίλυση διαφοράς μεταξύ του Συνδρομητή και την Εταιρεία, μέχρι την οριστική επίλυση της διαφοράς.


Η Εταιρεία δύναται να μην εξετάσει παράπονα/καταγγελίες για αποκλίσεις, όταν η ταχύτητα που αναγράφεται στους όρους παροχής/χρήσης της υπηρεσίας αναφέρεται σαφώς σε άλλες συνθήκες περιβάλλοντος και λειτουργίας, από αυτές που περιγράφονται στο παράπονο ή στην καταγγελία του Συνδρομητή (π.χ. σε περίπτωση που η δέσμευση για την ταχύτητα ισχύει για εξωτερικούς χώρους και το παράπονο αφορά μέτρηση σε εσωτερικό χώρο). Στην περίπτωση αυτή, ο Συνδρομητής ενημερώνεται για τον λόγο της μη εξέτασης του παραπόνου του.

Για όλο το διάστημα στο οποίο εκκρεμεί η εξέταση του παραπόνου από την Εταιρεία, ο Συνδρομητής δεν έχει δικαίωμα υποβολής νέου παραπόνου/καταγγελίας για τον ίδιο λόγο.

Σε περίπτωση συνεχούς ή επαναλαμβανόμενης απόκλισης και σε περίπτωση που η Εταιρεία δεν καταφέρει να αποκαταστήσει το πρόβλημα εντός τριάντα (20) ημερών, ο Συνδρομητής δικαιούται επανορθώσεων, όπως αυτές προσδιορίζομαι από την ισχύουσα πολιτική της Εταιρείας. Ως επανορθωτικά μέτρα λογίζονται για τα δίκτυα σταθερής: η παροχή επιπλέον υπηρεσιών χωρίς επιβάρυνση και η παροχή έκπτωσης για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, εκτός κι αν το πρόβλημα διαπιστωθεί κατόπιν νεότερου ελέγχου ότι συνεχίζεται, η δυνατότητα αζήμιας προσχώρησης σε άλλο οικονομικό πρόγραμμα που εξυπηρετείται από διαφορετική τεχνολογία, εφόσον η λύση αυτή είναι εφικτή στη διεύθυνση εγκατάστασης του Συνδρομητή. Για τα δίκτυα κινητής είδη επανορθώσεων αποτελούν ενδεικτικά: η παροχή επιπλέον υπηρεσιών χωρίς επιβάρυνση, η παροχή έκπτωσης στο πάγιο του Συνδρομητή, η πίστωση ποσού στην κάρτα του Συνδρομητή (στην περίπτωση χρηστών καρτοκινητής). Επισημαίνεται ότι η Εταιρεία δύναται να αποσύρει τη χορηγηθείσα επανόρθωση σε περίπτωση αποκατάστασης της ποιότητας των υπηρεσιών πρόσβασης στο διαδίκτυο.

Αν η συνεχής ή επαναλαμβανόμενη απόκλιση χαρακτηριστεί και ως σημαντική, σύμφωνα με τον ορισμό που δίδεται παραπάνω και η Εταιρεία δεν μπορέσει να αποκαταστήσει το πρόβλημα εντός τριάντα (20) ημερών από την ημερομηνία υποβολής του παραπόνου, ο Συνδρομητής διατηρεί το δικαίωμα αζήμιας καταγγελίας της σύμβασής του.

Διευκρινίζεται ότι Εταιρεία δεν φέρει καμία ευθύνη για τον απαιτούμενο χρόνο αποκατάστασης βλαβών, όταν αυτές συνδέονται με περιστατικά ανωτέρας βίας, καθώς και όταν η αποκατάσταση απαιτεί ενέργειες από τον ίδιο τον Συνδρομητή. Αντίστοιχα, ο Συνδρομητής δεν δικαιούται επανορθώσεων σε περιπτώσεις που ο βλάβη της γραμμής του ή οι αποκλίσεις από τις ρεαλιστικά αναμενόμενες ταχύτητες οφείλονται σε περιστατικά ανωτέρας βίας ή σε δική του υπαιτιότητα.

Κατά τη διάρκεια εξέτασης του παραπόνου για αποκλίσεις ταχυτήτων, ο Συνδρομητής δεν έχει δικαίωμα υποβολής νέου παραπόνου για την ίδια σύνδεση και για τον ίδιο λόγο.

Σε περίπτωση που ο Συνδρομητής δεν αποδεχθεί τις επανορθώσεις που του προτάθηκαν σε αποκατάσταση του παραπόνου του, δεν έχει δικαίωμα υποβολής νέου παραπόνου για την ίδια σύνδεση, στο μέτρο που αυτό καλύπτεται από τα συγκεκριμένα επανορθωτικά μέτρα.

Διαδικασία Διεξαγωγής Μετρήσεων
  1. Υπηρεσία Κινητής

    Η μεθοδολογία που χρησιμοποιείται για τη διεξαγωγή μετρήσεων για τον έλεγχο αποκλίσεων βασίζεται στις προδιαγραφές του ΒΕREC Net Neutrality Regulator Assessment Methodology (BOR (17) 178), οι οποίες και εφαρμόζονται ως μέρος του συστήματος μέτρησης αναφοράς. Ειδικότερα, τo μετρικό εργαλείο που χρησιμοποιείται είναι ο Νettest διακομιστής (server) της Alladin, που υιοθετείται ως σύστημα αναφοράς Νetwork Neutrality από τον BEREC (BEREC’s Net Neutrality Reference System). Η μέθοδος μέτρησης είναι συμβατή με τα διεθνή πρότυπα και τις κατευθυντήριες γραμμές του BEREC.

    Μετά τη λήψη οποιουδήποτε παραπόνου συνδρομητή για την διαθέσιμη ταχύτητα στη σύνδεση κινητής του, θα ακολουθήσει επικοινωνία μαζί του στο πλαίσιο της οποίας θα του δοθούν αναλυτικές οδηγίες για τον τρόπο διεξαγωγής των μετρήσεων προς επαλήθευση του παραπόνου του.

    Για την ομαλή διεξαγωγή της διαδικασίας συλλογής δείγματος μετρήσεων είναι απαραίτητη η σύμπραξη του Συνδρομητή, ο οποίος θα πρέπει να εγκαταστήσει στην τερματική του συσκευή την εφαρμογή Nova app αν πρόκειται για συνδρομητή συμβολαίου ή Home&Office Internet ή Mobile Home Internet ή την εφαρμογή myF2G αν πρόκειται για συνδρομητή F2G ή την εφαρμογή myQ αν πρόκειται για συνδρομητή Q. Η χρήση του μετρητικού εργαλείου μέσω των παραπάνω εφαρμογών παρέχεται χωρίς χρέωση και χωρίς ανάλωση του διαθέσιμου όγκου δεδομένων του Συνδρομητή και ανεξάρτητα από το αν διαθέτει ενεργό πακέτο δεδομένων ή όχι.

    Η διενέργεια των μετρήσεων θα πρέπει να λάβει χώρα την ίδια ώρα κάθε μέρα για τρεις (3) συνεχόμενες ημέρες στη διεύθυνση που δήλωσε ο Συνδρομητής. Ο έλεγχος που θα διεξαχθεί αφορά στην βέλτιστη διαθέσιμη τεχνολογία, με εξαίρεση τις γεωγραφικές περιοχές όπου λειτουργούν παράλληλα δίκτυα 4ης και 5ης γενιάς). Ο έλεγχος εκκινεί αφού επιβεβαιωθεί ότι στην τοποθεσία του συνδρομητή υπάρχει κάλυψη, ότι δεν υπάρχει πρόβλημα σε επίπεδο δικτύου και ότι η συσκευή του είναι συμβατή. Ειδικότερα για την υπηρεσία Home&Office Internet, ο συνδρομητής είναι απαραίτητο να αφαιρέσει την κάρτα SIM από τον χορηγούμενο τερματικό εξοπλισμό (router) και να την εισάγει σε συσκευή κινητής τηλεφωνίας για να εκτελέσει τις απαιτούμενες μετρήσεις. Ο έλεγχος πρέπει να διεξάγεται σε εξωτερικό χώρο και σε προκαθορισμένη διεύθυνση, ενώ κατά τη διεξαγωγή των μετρήσεων, η τερματική συσκευή μέσω της οποίας αυτές πραγματοποιούνται θα πρέπει:

    • να βρίσκεται σε εξωτερικό χώρο καθ’ όλη τη διάρκεια διεξαγωγής τους
    • να έχει ενεργοποιημένες τις υπηρεσίες τοποθεσίας (GPS)
    • να είναι απενεργοποιημένο το κλείδωμα της οθόνης
    • να μην είναι συνδεδεμένη σε Wi-Fi δίκτυο ή σε φορητό σημείο πρόσβασης (Tethering)
    • δεν μην είναι ενεργοποιημένος ο διαμοιρασμός της ενσωματωμένης χρήσης (sharing) με άλλες συσκευές μέσω φορητού σημείου πρόσβασης (Tethering)
    • να είναι συμβατή με την προς έλεγχο τεχνολογία δικτύου (για παράδειγμα συσκευή 3G δεν μπορεί να πραγματοποιήσει έλεγχο για 4G τεχνολογία)
    • να διαθέτει συγκεκριμένες προδιαγραφές (να είναι κατηγορίας 6 (Cat6) ή μεγαλύτερης)
    • να έχει ικανοποιητικό ποσοστό μπαταρίας προκειμένου να μπορέσει να υποστηρίξει τη διαδικασία συλλογής δείγματος μετρήσεων, η οποία διαρκεί 20-25 λεπτά.

    Επισημαίνεται ότι κατά τη διάρκεια διεξαγωγής των μετρήσεων, η Εταιρεία συλλέγει και επεξεργάζεται δεδομένα όπως η τοποθεσία χρήσης της τερματικής συσκευής και λοιπά τεχνικά στοιχεία.

    Επισημαίνεται ότι για κάθε μία από τις τρεις (3) ημέρες διεξαγωγής του ελέγχου λαμβάνεται από ένα δείγμα με τουλάχιστον δέκα (10) μετρήσεις και με διαφορά τουλάχιστον δύο (2) λεπτών μεταξύ των δύο (2) διαδοχικών μετρήσεων. Αν η διαδικασία συλλογής δειγμάτων μετρήσεων δεν ολοκληρωθεί εντός τριών (3) ημερών, θα πρέπει να ξεκινήσει από την αρχή. Κατά τη διαδικασία συλλογής του δείγματος, δεν πρέπει να κλείσει η εφαρμογή, ούτε να γίνει χρήση άλλων εφαρμογών.

    Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του ελέγχου απόκλισης, αποστέλλεται στον Συνδρομητή το σχετικό αρχείο στο οποίο παρουσιάζονται τα αποτελέσματα των μετρήσεων ελέγχου που έγιναν, η ημερομηνία και ο χρόνος διεξαγωγής τους, και τα αποτελέσματα σχετικά με την ύπαρξη αποκλίσεων ή όχι.

    Τα δεδομένα των μετρήσεων για τον έλεγχο διατηρούνται για τουλάχιστον δύο (2) έτη από την ημερομηνία ολοκλήρωσης της διαχείρισης του παραπόνου ή, εφόσον πριν το πέρας δύο αυτών ετών εκκρεμεί επίλυση διαφοράς μεταξύ του Συνδρομητή και την Εταιρεία, μέχρι την οριστική επίλυση της διαφοράς.

    Σε περίπτωση διαπίστωσης αποκλίσεων ταχυτήτων χορηγούνται επανορθώσεις/αποζημιώσεις στον συνδρομητή, λαμβάνοντας πάντοτε υπόψη το μέγεθος της απόκλισης, καθώς και το αν αυτή χαρακτηρίζεται ως σημαντική ή όχι.

    Είδη επανορθώσεων αποτελούν ενδεικτικά, η δυνατότητα αζήμιας καταγγελίας της σύμβασης, η παροχή επιπλέον υπηρεσιών χωρίς επιβάρυνση, η παροχή έκπτωσης στον λογαριασμό του Συνδρομητή, επιστροφή τμήματος ή συνόλου του παγίου ή συνδυασμός αυτών, καθώς και η δυνατότητα προσχώρησης σε άλλο οικονομικό πρόγραμμα που εξυπηρετείται από διαφορετική τεχνολογία.

    Σε περίπτωση που διαπιστωθούν σημαντικές συνεχείς ή επαναλαμβανόμενες αρνητικές αποκλίσεις και η Εταιρεία δεν έχει αποκαταστήσει το πρόβλημα εντός είκοσι (20) ημερών από την υποβολή του παραπόνου, ο συνδρομητής έχει το δικαίωμα αζήμιας καταγγελίας της σύμβασης εντός τριάντα (30) ημερών από την πάροδο του ανωτέρω χρονικού διαστήματος των είκοσι (20) ημερών. Στην περίπτωση αυτή, εξακολουθούν να ισχύουν οι υποχρεώσεις του συνδρομητή για την καταβολή τυχόν υπολοίπων επιδότησης, όπως αυτές προβλέπονται στη σύμβαση του με την Εταιρεία.

    Επιπλέον, διευκρινίζεται ότι πέραν από το δικαίωμα αζήμιας καταγγελίας που γεννάται μετά την εκπνοή των είκοσι (20) ημερών από την υποβολή του παραπόνου και εφόσον δεν έχει αποκατασταθεί η σημαντική ή συνεχής επαναλαμβανόμενη απόκλιση, οι λοιπές επανορθώσεις ανατρέχουν στο χρόνο υποβολής του παραπόνου/καταγγελίας.

    Από την υποχρέωση επανόρθωσης/αποζημίωσης για αποκλίσεις εξαιρούνται περιπτώσεις όπου οι αποκλίσεις της απόδοσης τεκμηριωμένα οφείλονται σε γεγονότα που συνιστούν ανωτέρα βία.

    Κατά τη διάρκεια εξέτασης του παραπόνου για αποκλίσεις ταχυτήτων και για όσο αυτό εκκρεμεί, ο συνδρομής δεν έχει δικαίωμα υποβολής νέου παραπόνου για την ίδια σύνδεση και για τον ίδιο λόγο.

    Εάν ο συνδρομητής δεν αποδεχθεί την προτεινόμενη επανόρθωση ή αποζημίωση, δεν έχει δικαίωμα υποβολής νέου παραπόνου για τον ίδιο λόγο, καθώς καλύπτεται από την προτεινόμενη επανόρθωση ή αποζημίωση.

    Διευκρινίζεται ότι η Εταιρεία δύναται να αποσύρει τη χορηγηθείσα επανόρθωση σε περίπτωση αποκατάστασης της ποιότητας των υπηρεσιών πρόσβασης στο διαδίκτυο.

  2. Υπηρεσία Σταθερης

    Το Τεχνικό Τμήμα της Εταιρείας εξετάζει παράπονα/καταγγελίες για αποκλίσεις της πραγματικής ποιότητας υπηρεσίας από αυτή που αναφέρεται στους όρους της υπηρεσίας και προβαίνει σε έλεγχο και μετρήσεις για τη διαπίστωση ορθότητας ενός παραπόνου/καταγγελίας και την παροχή αποζημιώσεων/επανορθώσεων στον Συνδρομητή.

    Περί παραπόνων/καταγγελιών που σχετίζονται με αποκλίσεις ισχύουν τα ακόλουθα:

    • Το παράπονο/καταγγελία πρέπει να αφορά στη συγκεκριμένη διεύθυνση όπου βρίσκεται η σύνδεση του Συνδρομητή.
    • Η εξέταση του παραπόνου/καταγγελίας από την Εταιρεία πρέπει να είναι συναφής με τις συνθήκες υπό τις οποίες παρατηρήθηκε από τον Συνδρομητή.
    • Δεν θεωρούνται παραδεκτά παράπονα/καταγγελίες όταν η ποιότητα που αναγράφεται στους όρους της υπηρεσίας αναφέρεται σαφώς σε άλλες συνθήκες περιβάλλοντος και λειτουργίας, από αυτές που περιγράφονται στο παράπονο/καταγγελία του Συνδρομητή και στις περιπτώσεις αυτές, η Εταιρεία, δύναται μεν να μην προχωρήσει σε έλεγχο του παραπόνου/καταγγελίας, αλλά υποχρεούται να ενημερώσει τον Συνδρομητή για τον λόγο του μη ελέγχου και ο Συνδρομητής δύναται να επανέλθει με νέο παράπονο/καταγγελία, σε περίπτωση που η αρχική περιγραφή που έκανε οφειλόταν σε παρανόηση.
    • Για όλο το διάστημα στο οποίο εκκρεμεί η εξέταση του παραπόνου/καταγγελίας από την Εταιρεία, ο Συνδρομητής δεν έχει δικαίωμα υποβολής νέου παραπόνου/καταγγελίας για τον ίδιο λόγο.

    Προκειμένου να αξιολογηθεί τυχόν απόκλιση από την αναφερόμενη ελάχιστη ταχύτητα, ο Συνδρομητής οφείλει να συμπράξει κατά τον σχετικό έλεγχο διενεργώντας μετρήσεις, σύμφωνα με τις οδηγίες της Εταιρείας για τη σωστή διενέργεια αυτών.

    Για τη διασφάλιση της ορθότητας και της ακρίβειας των μετρήσεων ο Συνδρομητής οφείλει να χρησιμοποιεί συμβατό τερματικό εξοπλισμό με τη βέλτιστη τεχνολογία σύνδεσης για την οποία υποβάλλει παράπονο και να διενεργήσει τη διαδικασία μέσω της εφαρμογής που θα του υποδείξει η Εταιρεία. Διευκρινίζεται ότι η χρήση του μετρητικού εργαλείου μέσω της υποδεικνυόμενης εφαρμογής παρέχεται χωρίς χρέωση.

    Ο έλεγχος και η επιβεβαίωση των τιμών των ταχυτήτων γίνονται από την Εταιρεία:

    • σε συμφωνία με τις μεθοδολογίες με τις οποίες έγινε η εκτίμηση των τιμών των ταχυτήτων,
    • συναφώς με τις συνθήκες υπό τις οποίες παρατηρήθηκε από τον Συνδρομητή (όπως χρόνος όπου αναφέρθηκε το παράπονο/καταγγελία, ή απόσταση από σταθμό για τα δίκτυα σταθερής),
    • σε ώρες αιχμής είτε στη ροή καθόδου ή στη ροή ανόδου ή και στις δύο ροές, ανάλογα με το παράπονο/καταγγελία του Συνδρομητή και σε συνθήκες συναφείς με αυτές υπό τις οποίες παρατηρήθηκε η απόκλιση, και,
    • αποκλείοντας παράγοντες του περιβάλλοντος του χρήστη που είναι δυνατόν να επηρεάσουν το αποτέλεσμα της μέτρησης [όπως κίνηση από άλλες εφαρμογές που τρέχουν παράλληλα με την εφαρμογή μέτρησης, διαμοιρασμός της ενσωματωμένης χρήσης (sharing) με άλλες συσκευές μέσω φορητού σημείου πρόσβασης-Tethering] ή περιορισμοί που προκύπτουν από σύνδεση στο Διαδίκτυο μέσω WiFi). Για τον σκοπό αυτό, οι μετρήσεις πρέπει να γίνονται σε κατά το δυνατόν απομονωμένο περιβάλλον και να λαμβάνεται κάθε μέριμνα, ώστε να μην επηρεαστούν ή αλλοιωθούν.

    Για την επιβεβαίωση αποκλίσεων μεταξύ της πραγματικής ταχύτητας στο Διαδίκτυο και της ταχύτητας που αναφέρεται στους όρους της σύμβασης πρέπει να ληφθούν τουλάχιστον τρία (3) δείγματα μετρήσεων σε διαφορετικές και συνεχόμενες μεταξύ τους ημέρες. Για κάθε μία από τις τρεις (3) ημέρες διεξαγωγής του ελέγχου λαμβάνεται από ένα δείγμα με τουλάχιστον δέκα (10) μετρήσεις και με διαφορά τουλάχιστον δύο (2) λεπτών μεταξύ των δύο (2) διαδοχικών μετρήσεων. Αν η διαδικασία συλλογής δειγμάτων μετρήσεων δεν ολοκληρωθεί εντός τριών (3) ημερών, θα πρέπει να ξεκινήσει από την αρχή. Κατά τη διαδικασία συλλογής του δείγματος, δεν πρέπει να κλείσει η εφαρμογή, ούτε να γίνει χρήση άλλων εφαρμογών.

    Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του ελέγχου απόκλισης, αποστέλλεται στον Συνδρομητή το σχετικό αρχείο στο οποίο παρουσιάζονται τα αποτελέσματα των μετρήσεων ελέγχου που έγιναν, η ημερομηνία και ο χρόνος διεξαγωγής τους, και τα αποτελέσματα σχετικά με την ύπαρξη αποκλίσεων ή όχι.

    Τα δεδομένα των μετρήσεων για τον έλεγχο διατηρούνται για τουλάχιστον δύο (2) έτη από την ημερομηνία ολοκλήρωσης της διαχείρισης του παραπόνου ή, εφόσον πριν το πέρας δύο αυτών ετών εκκρεμεί επίλυση διαφοράς μεταξύ του Συνδρομητή και την Εταιρεία, μέχρι την οριστική επίλυση της διαφοράς.

    • Σε περίπτωση συνεχούς ή επαναλαμβανόμενης απόκλισης ο Συνδρομητής δικαιούται επανορθώσεων/αποζημιώσεων, λαμβάνοντας πάντοτε υπόψη το μέγεθος της απόκλισης, καθώς και το αν αυτή χαρακτηρίζεται ως σημαντική ή όχι.
    • Σε περίπτωση σημαντικής συνεχούς ή επαναλαμβανόμενης απόκλισης χωρίς η Εταιρεία να μπορεί να αποκαταστήσει το πρόβλημα εντός είκοσι (20) ημερών υπό την υποβολή του παραπόνου/καταγγελίας, ο Συνδρομητής έχει το δικαίωμα αζήμιας καταγγελίας της σύμβασης εντός τριάντα (30) ημερών από την πάροδο του ανωτέρω χρονικού διαστήματος των είκοσι (20) ημερών. Στην περίπτωση αυτή, εξακολουθούν να ισχύουν οι υποχρεώσεις του Συνδρομητή για την καταβολή τυχόν υπολοίπων τερματικού εξοπλισμού, όπως αυτές προβλέπονται στη σύμβαση του και διευκρινίζεται ότι στο ανωτέρω διάστημα των είκοσι (20) ημερών δεν προσμετρώνται τυχόν καθυστερήσεις που οφείλονται στον Συνδρομητή, όπως ακύρωση επίσκεψης τεχνικού με υπαιτιότητα του Συνδρομητή.
    • Επιπλέον, σε περίπτωση που κατά τον έλεγχο διαπιστωθεί απόκλιση, η Εταιρεία ενημερώνει τον Συνδρομητή για την πορεία αποκατάστασης και εντός δέκα (10) ημερών από την ημερομηνία της ενημέρωσης, ο Συνδρομητής έχει δικαίωμα να ζητήσει τη διεξαγωγή νέων μετρήσεων για την επαλήθευση της διόρθωσης της απόκλισης και εφόσον οι νέες μετρήσεις δείξουν ότι η απόκλιση δεν έχει διορθωθεί, ο Συνδρομητής διατηρεί όλα τα δικαιώματα αποζημίωσης ή επανόρθωσης που αναφέρονται κατωτέρω από την αρχή υποβολής του παραπόνου/καταγγελίας, καθώς και το δικαίωμα καταγγελίας της σύμβασης σε περίπτωση σημαντικής απόκλισης. Σε περίπτωση που παρέλθει το διάστημα των δέκα (10) ημερών χωρίς ο Συνδρομητής να ασκήσει αυτό το δικαίωμα, τυχόν αντιρρήσεις από την πλευρά του λογίζονται ως νέο παράπονο/καταγγελία.
    • Από την υποχρέωση επανόρθωσης/αποζημίωσης για αποκλίσεις εξαιρούνται περιπτώσεις όπου οι αποκλίσεις τεκμηριωμένα οφείλονται σε περιπτώσεις ανωτέρας βίας, καθώς και σε περίπτωση που διαπιστωθεί τεκμηριωμένα ότι η αιτία της απόκλισης εντοπίζεται στο εσωτερικό δίκτυο του Συνδρομητή (όπως κακή ποιότητα εσωτερικής καλωδίωσης στο κτίριο ή στο διαμέρισμα του Συνδρομητή, προβλήματα στον υπολογιστή του Συνδρομητή ή στη σύνδεση με τον δρομολογητή).
    • Διευκρινίζεται ότι εάν ο Συνδρομητής δεν αποδεχθεί την προτεινόμενη επανόρθωση ή αποζημίωση, δεν έχει δικαίωμα υποβολής νέου παραπόνου για τον ίδιο λόγο, καθώς καλύπτεται από την προτεινόμενη επανόρθωση ή αποζημίωση.
    • Είδη επανορθώσεων αποτελούν, η δυνατότητα αζήμιας καταγγελίας της σύμβασης, η παροχή επιπλέον υπηρεσιών χωρίς επιβάρυνση για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, η παροχή έκπτωσης στον λογαριασμό, η επιστροφή τμήματος ή συνόλου του παγίου, ή συνδυασμός αυτών, η παροχή εναλλακτικών λύσεων, όπως αλλαγή εμπορικού πακέτου σε άλλη (χαμηλότερη) ονομαστική ταχύτητα ή με διαφορετική τεχνολογία σύνδεσης, χωρίς καμία περαιτέρω οικονομική επιβάρυνση. Σε κάθε περίπτωση, διευκρινίζεται ότι το περιεχόμενο των προτεινόμενων επανορθώσεων επαφίεται στην κρίση της Εταιρείας και εξαρτάται από την εκάστοτε εμπορική πολιτική αυτής, ενώ συνεκτιμώνται κατά περίπτωση και οι ανάγκες του Συνδρομητή.


Συχνές Ερωτήσεις
  1. Τι είναι το Network Neutrality και ποια τα δικαιώματά μου;

    Network Neutrality

    To Network Neutrality (Ανοικτό Διαδίκτυο) θέτει το πλαίσιο και τους κανόνες, βάσει των οποίων ο τελικός χρήστης του Ιnternet ενημερώνεται για τις ταχύτητες σύνδεσης στο διαδίκτυο αλλά και άλλες παραμέτρους ποιότητας στους όρους της σύμβασής του.

    Χρήσιμη συμβουλή
    H Nova λαμβάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες, ώστε να υπάρχει δίκαιη μεταχείριση των χρηστών ανεξαρτήτως πλατφόρμας, χρήσης και περιεχομένου.

    Δικαιώματα συνδρομητή

    Σε περίπτωση που κατά τη μέτρηση της ταχύτητας της σύνδεσής σου διαπιστώσεις απόκλιση της πραγματικής ταχύτητας από την ελάχιστη ταχύτητα για την οποία έχουμε δεσμευτεί, η Nova θα προσπαθήσει να αποκαταστήσει το πρόβλημα της γραμμής εντός 20 ημερών.

    Χρήσιμη συμβουλή
    Σε περίπτωση που η ταχύτητα δεν επανέλθει εντός του αποδεκτού ορίου, η Nova θα προχωρήσει σε επανορθώσεις.

    Βασική προϋπόθεση για την εφαρμογή των παραπάνω είναι κατά τη διάρκεια της μέτρησης της ταχύτητας, να μην υπάρχει πρόβλημα ή βλάβη στο:

    • Δίκτυο, με γνωστό και σύντομο χρονικό ορίζοντα αποκατάστασης
    • Εσωτερικό δίκτυο, όπως:
      • Κακή ποιότητα εσωτερικής καλωδίωσης στο κτίριο ή στο διαμέρισμα
      • Προβλήματα στον υπολογιστή
      • Προβλήματα στη σύνδεση με το modem/router
  2. Μάθε τα πάντα για τις ταχύτητες Internet